WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Loopia har nog problem idag (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=6028)

Lindahl 2005-02-09 21:57

Och jag vill kunna skicka mail, vilket inte heller verkar funka för tillfället.

Joel 2005-02-09 22:14

Haha, verkar som alla system pajjat på samma gång :lol:

Davve 2005-02-09 22:17

Nej, detta är inget bra... :huh: skickade ett mail till supporten för några timmar sen, men inget svar än :(

Alex 2005-02-09 22:35

Deras tekinker jobbar nog ganska bra nu :).. Känns som att det är mitt fel :)

bad dem ta bort 2 filer på mitt konto. Dessa 2 kunde inte jag hantera från ftpn.

xxx.???

hette de.

Och nu är loopia nere. Jag tänkte ta och skaffa ett till email konto nu. men så gick det inte.

Marcus 2005-02-09 23:27

Fortfarande fungerar varken Kundzon eller Online-betalning.

Tycker absolut Loopia åtminstone borde ta några minuter till att uppdatera sin webbsida med information kring vad som pågår eftersom det trots allt gått flera timmar nu.

Förlorar ju mycket förtroende på att inte informera eftersom oavsett problem skulle det vara bättre om de specificerade detta.

Davve 2005-02-10 00:09

Ja, och inget svar på mitt mail heller...

Davve 2005-02-10 01:55

Fick ett svar från Loopia, så jag skriver den här för att lugna alla er andra.. :)

Citat:

Hej,

Vi har under dagen haft oplanerat driftsunderhåll på några av våra servrar som tyvärr drabbat kunder som vill logga in på vår kundzon och även vissa kunders FTP inloggningsmöjligheter.

Våra tekniker jobbar fortfarande med att lösa problemet och planerar att majoriteten av dessa störningar inom kort ska vara bortarbetade.

Vi beklagar det inträffade och kommer att via vår hemsida uppdatera er kunder med aktuell information ang. FTP och kundzon.

/david

Marcus 2005-02-10 02:07

Citat:

Originally posted by www.loopia.se
De drabbade kontona kommer beräknat att vara åtgärdade 2005-02-10 ungefär vid lunch.
Bra att de svarade på mejlen iaf och fick upp det på webbsidan tillslut.

Chefen 2005-02-10 07:11

Saxat från Loopias hemsida den 10 feb kl. 07.10

Citat:

Nyheter
Oplanerat driftunderhåll.
För tillfället råder oplanerat driftunderhåll på vår kundzon. Några kunder upplever även att deras FTP konton för tillfället inte fungerar. De drabbade kontona kommer beräknat att vara åtgärdade 2005-02-10 ungefär vid lunch.

Ingen hemsida eller e-post har drabbats av detta oplanerade driftsunderhåll. Om någon kund till oss upplever problem med någonting annat än FTP eller kundzonsinloggning vänligen kontakta vår support.

Sequenza 2005-02-10 07:19

Och jag som precis rekade dom i en annan tråd.. :P

Kommer inte åt min statistik alls nu.

"Oplanerat driftunderhåll" - företags retorik på hög nivå :D Varför inte bara kalla det "server crash" eller något sånt? ;)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson