![]() |
Citat:
|
Tänk 2007.
|
Citat:
Instämmer. Samma sak gäller Linux/Windows. Den som lever får se :) Citat:
|
Själv föredrar jag att validera och se till att sidorna fungerar i alla nyare webbläsare... :ph34r:
|
Om man får spåna lite i saken så tror jag nog att m$ inte låter detta gå ur fingrarna. Dom har två val vad jag ser det. Det första är att göra som dom alltid har gjort och köra vidare på uppgraderingar och säkerhetspatcher. Det andra valet vore att skapa en helt ny webbrowser som är lättare och byggd på den kunskapen dom samlat upp.
Jag tror säker att dom ganska lätt kan samla upp ett team med dom främsta säkerhetsexperterna och bygga en browser som slår både det ena och det andra. Ett litet problem skulle kunna vara om dom bygger något nytt på gammal kod. Om man tittar på alla dll'er och libbar så kopplar dom bara in dom och missar troligen att titta på varje komponent. Dom kanske skulle behöva ett team som skapar även nya komponenter från grunden och låta komponenterna bli noggrant granskade av några experter. /Andla |
Njaa. problemet microsoft inte kommer ifrån är just att dom inte kan stryka alla gamla funktioner och börja om från början. Varför? För att alldeles för många sajter använder objekt såsom Active X eller vbs-filer. Visst kan dom fortsätta att täppa till luckorna dessa objekt har, men att stänga ute objektet(jämför med FF som saknar dessa extremt jobbiga JA/NEJ-installeraspyware-rutor) kan dom inte göra. Jag tror dom har grävt sin egen grav. :ph34r:
|
Citat:
/Andla |
Själv har jag varit trogen Firefox användare och jag har stora problem när jag tvingas ancända IE bl.a. för att jag oftast använde ctrl+t hela tiden för nya tabs. Men jag tror om den någonsin kommer gå om IE så kommer det ta långt tid innan de "vanliga" datoranvändarna går över eftersom IE har använts i en evighet av många och det kommer med Windows. Men växa kommer det göra.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:27. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson