![]() |
Det är kört tyvärr. Den polishen förstör skärmen snarare än förbättrar den.
Den tar bort det anti-reflexiva lagret. Tro mig, jag har testat :) |
Det finns en typ av plastarmeratglas som man sätter på insidan av fönstren. Det är i stort sett okrossbart (och skottsäkert till en viss nivå) men visst kan de ha sönder glasfönstren men man slipper glas in i butik/kontoret och lite mer vana inbrottstjuvar känner till dekalen så de ger sig inte ens på det.
Dyrt som f-n men för vissa lönar det sig. Vi fick hyresvärden att bekosta kalaset. :D Jo en sak till, övervakningskameror som spelar in vad som händer utanför kräver tillstånd om jag inte minns helt fel. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Undrar hur 'Dolda kameran' fick tillstånd :D |
Vad som är lite störigt är också glasfirman som ska byta rutan. De kom sen eftermiddag och klistrade upp en tillfällig ruta utanpå den krossade, sen har det inte hänt mer. Stort jävla hål rakt in, räcker ju att man stirrar lite surt på deras påklistrade ruta så ramlar den ju av :angry:
Det enda positiva är att hyresvärden gick med på att ta alla kostnader för larminstallationen i lokalen. |
Citat:
Själv upptäckte jag igårkväll att mina spolarmunstycken till bilen var avkapade... Finns numera bara 2 små hål kvar i stötfångaren.. fattar inte hur dom orkar lägga ner sådan energi för dessa skitsaker. Har väl också varit ung (ursäkta ;) ) , men hur lågt får man sjunka? |
Citat:
http://lagen.nu/1998:150 |
Citat:
|
Hur kommer det sig egentligen att alla stålgaller sätts på utsidan av glasrutan? Det ger ju tjuven gott om tid att såga sig igenom och sedan kan krossa rutan, plocka grejer och sedan sticka påengång.
Skulle gallret däremot sitta på insidan av glaset skulle larmet hinna gå vid glaskrossningen och sedan skulle det (förhoppningsvis) ta lite tid för dem att såga sig igenom gallret. Då borde vaktbolaget el. dyl. ha lite större chans att hinna dit. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:43. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson