![]() |
Oj, sista tipset där verkar ha gjort en hel del.. det lilla "blinket" som fanns innan försvann helt.
Dock vetetusan om man verkligen tjänar så mycket på att ha så mycket som 30 parallella trådar, det kan nog nästan stjälpa mer än hjälpa om man har en långsam dator som jag. Proxy-inställningen är nog inte helt nödvändig heller såvida man inte använder proxies. Good find helt klart annars! |
Citat:
Har man en långsammare typ av lina så kan man ju minska antalet trådar, precis som du säger :) Kanske 10 st? |
Hur påverkar detta våra servrar nudå?
Om jag har tusen användareonline så får min stackars apache 30 000 anslutningar att hålla reda på istället för 1000st? |
Nej igentligen inte.
Moderna klienter laddar flera objekt i varje TCP-ström, att använda flera sådana strömmar istället för default som då är 1 (4?) i Firefox innebär enbart att du laddar flera saker parallelt. Det innebär självklart en viss extra overhead, men i det stora hela skall din webbserver inte behöva märka nån direkt skillnad. Om du har hög belastning på din server kommer det troligen inte att gå nämnvärt snabbare för en användare med en "trimmad" klient, och inte heller långsammare för din webbserver (eventuellt skulle en användare med en "dum" klient få lida ytterst lite). Däremot så kommer en användare med flera trådar att märka en hastighetsökning när belastningen på din server är låg. Maccke: jag tror inte det har så mycket med bandbredden att göra, snarare hur snabb din dator är. Jag har en gammal ledsen 700mhz laptop och 10mbit, du kan ju fundera på vad som går långsammast där :-) |
Citat:
|
Citat:
[Han byter dator var 5 år typ - i motsats till mig, typ 2 ggr per år] |
Citat:
Tycker jag läste annorlunda på andra ställen.. |
Maccke, tja.. jag "har" snabbare datorer än så, fast inte den jag surfar på ;)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:02. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson