![]() |
möjligt att det är nåt fel på mig.. men jo - jag vet med säkerhet att jag hade gått med på att mina anhöriga hade bränts där nere
jag är inte bunden vid "kroppar" i en grav som andra är.. allt det en grav är är ju en minnessten.. under stenen är kroppen bara ett tag för att sen försvinna mer eller mindre.. precis lika lite som vi kan säga hur andra ska göra (jag sa bara hur jag gjort) så kan du säga hur jag tänker och fungerar |
Citat:
Det som är värre är när någon ska tjäna pengar på det. Jag har följt t-shirthell sen dom startade sin t-shirtförsäljning o tyckt dom är jävligt roliga och coola när dom trycker politiskt inkorekta t-shirtar, den här gången tycker dock även jag dom gick alldeles för långt o att dom är dumma i huvet (och jag tillhör inte amerikansk fanatiskt extremhöger som vill förbjuda yttrandefriheten som man brukar bli anklagad för om man kritiserar t-shirthell). Skulle vara kul o veta vad en liberal tycker om en sån här sak? ww w. t shirt h ell.com |
Citat:
//Predrag |
ja men för guds skull.. låt oss pressa det hela till sin gräns
För ett år sen föddes min son 3 månader för tidigt I 1 månad låg han konstant inför döden och livet var ett rent helvete för oss allihop.. han klarade sig dock men 2 månader efter att han kom hem från sjukhuset (låg där i 2 månader) fick han en enkel sketen förkylning som höll på att döda honom. Han slutade andas precis lagom när vi kom fram till sjukhuset med han Jag har varit med om andra saker som sätter prägel på livet.. men jag har inte ork och inte lust att dra upp allt här - alla funkar inte likadant.. nu har den här tråden spårat ur totalt för att du inte kan acceptera det faktum att jag (och säkert andra) har upplevt mer hemskt i livet än andra.. kan ingen låsa den här tråden nu? |
Citat:
Ingen aning om man slutligen blir tvungen att bränna kroppar, ta dna tester eller vad det nu finns för alternativ. Jag såg på om det var SVT eller TV4 nån gubbe som menade på att risken för att det ska bli epidemier av detta var starkt överdriven. En död kropp var inte farligare än en levande menade han. Sen om han har rätt eller bara ville säga emot alla andra för att få synas lite på tv har jag ingen aning om. //Predrag |
Citat:
//Predrag |
hade hans kropp drabbats av nån infektion/smitta som kunde sprida sig utanför sjukhuset och orsaka mer lidande om dom inte brände den på plats.. så hade jag själv sagt "bränn den" och jag hade kunnat tänt eld själv..
nu pratar vi inte om döda kroppar utan om döda kroppar som har ruttnat sönder totalt och som förstör miljön där nere och som försvårar överlevnaden för alla hemlösa klart man vill ha hem sina egna - men i ett sånt här läge får man inte som man vill.. |
många donerar hela kroppar till forskning och transplantation, några donerar enstaka organ och några kan inte ens tänka sig att varken donera eller bli brända då det är emot deras religiösa tro. Länder med stark religiös tro eller uppforstran har svårare att acceptera att inte kunna begrava sin närmastes kropps. Länder som sverige verkar ha lättare med att rätta sig efter den medicinska logiken än den religiösa moralen.
hur man hanterar sådan situation som ni två "gubbar" diskuterar kan man bara spekulera i, man måste vara medveten att hjärnan beter sig olika vid olika situationer och vid olika åldrar. den ena situationen är aldrig lik den andra och att man har varit med om det förr spelar som helst ingen roll. ibland har människor förmåga att vara väldigt ratioinella i sitt tänkande vid krissituationer, små som stora. tyvärr kommer chocken och ångest långt efter bearbetningen av sorgen. |
bra sagt där Saint - rundade av diskussionen rätt fint faktiskt!
|
jag e bra på att runda av... kolla min bild, rund och fin :D
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:44. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson