WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Vårt bidrag (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=5223)

nudie 2004-12-30 22:10

jag vet inte, men det ser ut som att fler bryr sig också om flera har insamlingar :) men som sagt, en länk till röda korset visar ju också att man bryr sig!

Saint 2004-12-30 22:28

Citat:

Originally posted by mypay@Dec 30 2004, 13:58
Jag startade inte tråden för att få en massa riktlinjer om att "så här SKA du göra - inte si"

Jag vet mycket väl att mer pengar kommer fram om man sätter in direkt till Röda Korset. Men om vi nu vill samla på egen hand och på det här sättet genom att sprida en bild som är speciellt ritat för detta

Vi försöker skapa en "trend" där den bilden (symbolen) ska användas vid fler tillfällen för andra insamlingar

Alla har ett val - antingen skickar men ett SMS via oss och sväljer att Telia, Vodafone och Tele2Comviq plockar åt sig 50% (ca) eller så skickar man in pengar via postgiro/telefon

Vi tvingar ingen.. vi bara försöker göra en egen insamling - vi försöker hjälpa till (men ok - kastar in länkar och banners för deras egna insamling också för att göra alla nöjda)

sry mypay, ser idag hur inläggen tolkas utifrån din synvinkel. se våra inlägg ur kundperspektiv så mår vi båda bättre :)

mypay 2004-12-31 00:38

nejdå jag förstår hur ni menar och självklart vill man ha ut det mesta av det man bidrar med.. skickar man in 10kr vill man ju att 10kr ska nå de behövande

och får vi hållas med vår insamling nu och vid andra tillfällen kan vi nog nå en nära nog lika stark symbol som Aftonbladet har

Målet är alltså för oss att återkomma med vår symbol (hjärtat med bandet) vid flera tillfällen och samla in pengar (dock byta färg på bandet beroende på ändamålet - svart för sorg nu alltså)

Men några har iaf beställt bilden och en person har glädjande nog beställt den flera gånger :)

Tobbe 2004-12-31 16:03

Röda korset använder sig av:

Skriv "Asien" i textmeddelandet och sänd ditt SMS på telefonnummer 721 05. Du betalar 30 kronor per samtal.

mypay: Ni borde använda er av ovanstående information istället eller länka till Röda Korset via banner etc. Jag personligen hade aldrig använt mig av någon tredjepart som insamlare.

mypay 2004-12-31 16:55

Sant.. och lika mycket inte sant..

Vi försöker etablera den symbolen vi använder oss för att återkomma med den vid andra tillfällen. Nu kan det låta lite konstigt men vi försöker alltså bygga upp ett märke som vi kan använda för att samla in pengar med även i framtiden

Tror inte att Röda Korset får in mindre pengar pga vår sida (då vi inte använder deras egna SMS alternativ)

Det kommer att komma fler insamlingar.. AIDS forskning, cancer, gay-galor, barnsjukhus.. dom återkommer hela tiden.. Vår tanke är att vara med vid varje insamling och samla in - och då ha vårt "emblem" med

Vi har pratat om att ha en insamlingssida länge och varför inte börja nu..?

antefjante 2004-12-31 17:24

Som det stog i en annan tråd här på wn så är det mycket bondfångeri och ajg är skeptisk till denna "insamling", inge illa menat men jag vill vekligen se till att mina skänkta pengar komemr till de som behöver dem. Inte nån vd som sitter och pillar sig i naveln..

Jag personligen har inte skänkt ett enda öre och kommer inte göra det heller till någon som helst "organisation" för jag vet vad alla går för, röda korset osv.. Mycket pengar kommer fram men mycket försvinner lite här och där. Och mina kronor ska inte försvinna.
Det tycker jag är jävligt synd för att många vill skänka men gör inte det efter alla skandaler man hör...

Jag har flertal bekanta som har varit med om katastrofen och de har jag stött till 100%..
Så det hadlar ine om att vara snål utan att få valuta för pengarna...

mypay 2004-12-31 17:31

Förstår såna reaktioner mycket väl - och jag står heller inte med en pistol och tvingar er att skicka in via oss..

Jag är likadan själv! Men vi ville försöka och då får vi väl göra det? Det är många runt om i landet som bedriver egna insamlingar. Förstår inte varför man inte kan få göra det utan att en massa ska försöka stoppa en..

Men jag lovar att vi lägger upp en kopia på insättningen sen så ni får se - vi blåser ingen

monopro 2004-12-31 22:18

Citat:

Originally posted by antefjante@Dec 31 2004, 17:24
Jag personligen har inte skänkt ett enda öre och kommer inte göra det heller till någon som helst "organisation" för jag vet vad alla går för, röda korset osv
Gniden.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson