WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   .com billigt? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=52)

Tobbe 2003-04-05 18:08

Har läst mig till 4-6$ någon annanstans också, kan dock inte komma ihåg var men det stämmer förmodligen...

Om sajten där man registrerar domänen inte finns tillgänglig 24/7/365 (vilket verkar vara fallet i posten ett par inlägg upp) kan det vara jobbigt om man skulle behöva tvingas byta dns-servrar under tidspress, visst det tar oftast 24-72 timmar för en ändring att gå igenom, men om sajten inte finns tillgänglig för dns-uppdatering under 1-2 dygn så kan det ha hyfsat stor effekt på försäljningen om det vill sig riktigt illa...

Än en gång... www.regnic.com kan jag rekommendera, har alltid varit uppe de ggrerna jag har registrerat/bytt dnser där, har cirka 15 domäner registrerade hos dem som har funkat finfint. Personligen hade jag nog inte "vågat" registrera en domän för ett par tior mindre per år om man redan innan registreringen vet att deras uptime är dålig... eller?

Mvh, Tobias

Clarence 2003-04-05 21:53

Annars kan jag rekommendera att bli återförsäljare för enom, bra priser om man registerar sig genom någon som redan investerat slantar, eller om man vill investera själv. Visserligen kan deras administrationsinferface vara lite slött ibland, men neretid har jag aldrig märkt och även hört att den är så gott som oexisterande.

Några jag kan avråda från att använda är network solutions (verisign företag). Skulle administrera DNSer åt en kund genom deras interface. Sagt och gjort så låg där mina nya DNSer i deras admingränssnitt. När DNSerna väl kommit till officiella registret var där helt oförklarbart en av de gamla DNSerna kvar. Det gick inte att ta bort dessa genom admingränssnittet. Efter 1 veckas epostkorrespondens tröttnade jag och ringde dom. Samtalet som borde ha tagit 2 minuter tog trekvart med väntetider och diverse vidarekopplingar. Det ända de behövde göra var att manuellt ta bort en namnserver, det tog drygt en vecka.

pethron 2003-04-29 03:39

kolla in Stargate Inc annars...

Tobbe 2003-04-29 14:21

Jobbar du på Stargate eller? =)

Det finns redan billigare alternativ nämnda i tråden...

Mvh, Tobias

Viktor 2003-04-29 14:32

Haha det tänkte fan jag också när jag läste alla hans inlägg. De är ju inte jättebilliga om man ska vara ärlig.

ZN 2003-05-12 14:24

Jag har reggat en hel del domäner på regnic.com och det enda som varit problem var när jag inte hade ett korrekt telefonnummer i mina registreringsuppgifter, så snubben på regnic avaktiverade min domän utan
att säga något, fick reda på det när jag mailade efter några dagar, trodde det va dns:erna som strulade. Blev lite förbannad men han bad om ursäkt och fixade det, dock mitt eget fel igentligen eftersom jag inte skrivit in korrekta uppgifter. Annars fungerar det klockrent så jag har fortsatt att
regga hos dom.

Viktor 2003-05-12 15:28

Citat:

Jag har reggat en hel del domäner på regnic.com och det enda som varit problem var när jag inte hade ett korrekt telefonnummer i mina registreringsuppgifter, så snubben på regnic avaktiverade min domän utan
att säga något, fick reda på det när jag mailade efter några dagar, trodde det va dns:erna som strulade. Blev lite förbannad men han bad om ursäkt och fixade det, dock mitt eget fel igentligen eftersom jag inte skrivit in korrekta uppgifter. Annars fungerar det klockrent så jag har fortsatt att
regga hos dom.

Själv har jag slutat skriva i korrekta uppgifter i den grad att mitt telefonnummer inte längre finns med. Anledningen är den att man har fått oönskade samtal från diverse försäljare som sedan visats sig ha fått mitt nummer från något domänuppslag.

Thomas 2003-05-12 18:15

Citat:

Originally posted by Viktor@May 12 2003, 01:28 PM
Anledningen är den att man har fått oönskade samtal från diverse försäljare som sedan visats sig ha fått mitt nummer från något domänuppslag.
Det dryga är att dom ringer ju på Amerikans dagtid!

Thomas

Clarence 2003-05-12 19:44

Jag tycker dom alltid har förmågan att ringa runt 3 på natten, vilket jag tycker borde vara något efter amerikansk kontorstid. Då dom vet vilket land dom ringer till borde dom väl ändå ha vett nog att ta hänsyn till tidsskillnaderna...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson