WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Bästa filmen 2004 (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=5060)

tino 2005-01-01 13:39

Jag har inte sett Man on Fire, men ni gav mig garanterat lust till att se den nu :)

Personligen tycker jag att The Butterfly Effect var en av de bästa filmerna 2004.

Tobias Turesson 2005-01-01 14:11

Japp, Man on fire är riktigt bra.

Joel 2005-01-01 14:31

Filmer som jag sett under 2004 på bio:

* Hajjar som hajjar - Animerad komedi med will Smith (ruskigt rolig)
* Oceans twelve - Sämre än Oceans eleven, lever på sitt uppslag av duktiga/kända skådespelare.
* Rancid - "En svensk hollywoodfilm" som jag säger - Rätt okej, roligt å se svenska skådespelare i en sån film.
* Masjävlar - Svensk komedi som lever på dialekten, men är för det en väldigt rolig men tragisk film.
* The Terminal - Tom Hanks har gjort det igen, som alltid - ett måste.
* Ett hål i mitt hjärta - En riktig konstfilm, där "inte äns jag" förstod konsten i det hela. Lukas Modysson.
* Fröken Sverige - ännu en "film om en tonåring som inte känner sig själv", helt okej
* Dag och natt - Otroligt tragisk film med inslag av humor. Filmat genom två vinklar i hela filmen! (i en bil)
* Shrek 2 - Tar faktist ettan med galans, skoj med alla dessa parodier på tecknade filmer.
* The Village - Otroligt bra film, som kanske har en del missar, men ja - ett måste!
* Butterfly effect - Jag gillar den, men finns bättre :P
* Secret Window - samma typ av film som "The village" och bästa skådespelaren, Johny Depp!

/Joel

Jesper B 2005-01-01 16:52

Tycker att det har varit ett ovanligt svagt filmår.

Mian favoriter i år blev Shrek 2 och Resident Evil 2 (jag vet att det inte är ett mästerverk men det är min typ av underhållning)

KimmoA 2005-01-02 22:18

"The Village" var i varje fall den läskigaste och mest intressanta jag såg...

Tyvärr förstörde jag den genom att först avfärda den som skit och bara slöbläddra lite till slutet, då jag fick tvätta ögonen med tvål innan jag insåg att det var en del av filmen (vill inte förstöra för de som inte sett den ännu).

Dock är den lika äcklig varje gång jag ser den, och jag brukar inte ens orka se bra filmer fler än en gång.

Förutom Terminator-filmerna :)

monopro 2005-01-05 02:44

A'it, skall checka ut ''Man on Fire".

monopro 2005-01-05 04:32

Jag medger. Den är bra.

Jonas 2005-01-05 04:36

Känner mig skarpt manad att delta här. Filmfreak som jag är.
  • Man on fire
  • The terminal
  • The day after tomorrow
  • Spiderman 2
  • I-Robot
  • Dodgeball - A true underdog story
  • Starsky & Hutch
  • Walking Tall

Men bäst av alla är helt klart Man on Fire

Starweb 2005-01-05 05:55

Citat:

Originally posted by jozomannen@Jan 1 2005, 14:52
Om vi skulle ta 2004 filmerna från IMDB TOP250 så blir det:

Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Kill Bill: Vol. 2
The Incredibles
Before Sunset
Garden State
Finding Neverland

Är helt klart inne på IMDB´s lista, de är helt klart MKT bra!

Eternal Sunshine of the Spotless Mind är minst i klass med Man on fire, men visst, den är ju klart lite "tyngre" då den som många andra filmer numera börjar i slutet och går framåt, det verkar ha blivit en standard-grej sedan Memento kom.

Sen är ju inte sagan om ringen filmerna helt fel - Lord of the rings, står på IMDB att konungens återkomst kom redan 2003, men tror nog inte den var i sverige föränns 2004.

Jonas 2005-01-05 07:24

Citat:

Originally posted by Starweb@Jan 5 2005, 05:55
Sen är ju inte sagan om ringen filmerna helt fel - Lord of the rings, står på IMDB att konungens återkomst kom redan 2003, men tror nog inte den var i sverige föränns 2004.
Fel fel fel...

Sagan om Konungens Återkomst hade premiär i SLUTET utav 2003 tror det var Fredagen innan julveckan.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson