![]() |
Visst är det Ok betalt men jag tror att det finns risk för ett ökat missnöje från besökarna när man tar till sådan metoder. Personligen tycker jag inte om idén i sig, och skulle bara kunna tänka mig det i speciella fall. Självklart beror det på vad för slags sida man implementerar exit-trafiken på, men min uppfattning är att om man har en någorlunda seriös sida så ter det sig lite "billigt" när man gör så. En irriterad besökare kan i slutändan kosta pengar indirekt genom minskat förtroende för din egen sajt. Men det är bara min åsikt. :ph34r:
|
Du har rätt, många är emot dessa metoder, men å andra sida erbjuder man i de flesta fall en gratis tjänst på sin sida och då har besökaren 2 val, antingen ser han ett fönster poppa upp eller väljer att skippa det med då kostar det pengar att använda tjänsten. Tror inte det finns många som är så godhjärtade idag och jobbar helt idéellt, all vill vi tjäna pengar, thats it.. :)
|
vad använder man sig av för kod om man inte har frames ?
Någon som har en bra liggandes ? mvh/Tomas |
Citat:
http://www.adoutput.com/ har lite varianter. |
Jag menade mera tekniskt.
Är det via javascript som browsern känner av at besökaren lämnar sidan? Hur? Genom att stänga sidan, genom att klicka på en länk? *Edit: upps, missade svaret ovan. |
genom att stänga sidan, det är ett javascript, maila mig på david @ komis.se så skickar jag dig en kopia
|
Hva med norsk vuxen sida?
|
En sak vet jag fast jag är en amatörwebbmaster och det är att fok blir galna när dom får upp en pop-up efter att dom lämnar ens sida. Det är då typ dom börjar surfa efter vapen på internet för att sedan hitta din brevlåda....
En mer dikret trix är att just som någon ovan nämnde är att skapa ett pop-up script som poppar upp endast 1 gång per x antal dagar för en användare. Scritet följer: Kod:
<!-- auto popup --> |
Hur mycket traffik behöver du per dag?
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:20. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson