![]() |
Jag har en teknisk fråga... Har Tradedoubler börjat rapportera till affiliates vilka leads som leder till köp och hur mycket provision som betalas ut för det? Annars fungerar väl ingenting av det här?
|
Citat:
Just för att särskilja att det inte är ett rent ideellt projekt, tycker det är rättvist mot kunderna. |
Citat:
|
Citat:
|
Visst, man kan säga att man tar 50% av provisionen, men då ser inte kunderna direkt de kostnader vi har med detta, att vi skänker 50 öre varje månad utan motprestation för varje medlem till den valda föreningen tex, att vi lägger ned pengar på hemsida, reklam osv.
Skulle det vara så att vi stoppar 50% i egen ficka så skulle jag tycka det var oetiskt att inte upplysa kunderna om att vi tar en stor del själv. Kul att så många tycker till om charles, fortsätt gärna med det :) Vi kommer även försöka få med många fler bolag än de som vi fått genom tradedoubler. Målet är ca 200 relevanta företag som kunden kan välja emellan. |
Fråga:
Rent juridiskt, är det ok att använda föreningarnas namn och loggor utan att fråga först? Eller har du fått ok från alla? Även om föreningarna tjänar på det är det inte säkert att de vill vara med. Idéen tycker jag är bra och jag hoppas att du lyckas nå upp till dina mål. |
Citat:
|
Citat:
Vi har ännu inte sålt in idén till alla föreningar, eftersom sidan ännu inte är oficiell så ser jag inget problem i detta. Vi kommer kontakta de föreningar som ännu inte är färdiga på måndag och gå ut med pressmeddelande på tisdag och sedan får vi se vad de säger. Att det kommer vara en del föreningar som "knorrar" har vi räknat med och kommer då ej ha deras logga ute. Men då de ser att pengar genereras till dem så blir det ju klart intressant att vara med och synas :) mvh m. |
Citat:
|
Jag tycker hela denna affärside'n är i gråzonen.
Min gissning är att det blir mycket svårt att sälja detta till klubbarna då jag gissar på att det strider mot befintliga avtal med resp sponsor/huvudsponsor. Sedan tror jag inte heller TD kommer godkänna detta, då deras varumärke kan skadas, TD vill gissningsvis vara företaget som skickar intresserad köpare till butikerna, inte välgörare, samt att butikerna som betalar ut provision har gjort sina kalkyler på att köparen gillar produkterna i just denna butik och möjligen återkommer, inte för att besökaren vill stödja en klubb. Visst jag kan låta negativ och jag kan ha helt fel hur parterna kommer reagera, men jag vill ändå säga vad jag tror. Jag tycker inte ide'n är dålig men gissar på att det blir svårt att genomföra den i skarpt läge. Varumärken är viktigt för klubbarna, men kanske viktigast för företagen, den barmhärtige samariten hade nog inte varit lika omskriven idag om han hjälpt till till endast 1.5 %, och med TD utbetalningar kan dom framstå som småsnåla i stället för starka hjälpande företag. Thomas |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:23. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson