WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   BodyContact.com - duger ansiktslyftningen?!? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=4072)

Thomas 2004-10-19 00:13

Citat:

Som jag sade i brasklappen i första inlägget i tråden så fungerar inte de flesta länkarna ännu. Man kan ju rita och designa en hur pass bra sida som helst, men frågan är om det är värt tiden.
Vår tid eller din tid?

Citat:

Exempelvis så har förstasidan visats 340 000 ggr hittills den här månaden. Skulle jag har gjort den grafiktung så hade bandbredden gått i taket :).
Jo jag förstår vad du menar och vissa här har indexsidor som har samma antal impressions per dygn som du har i månaden så antal kb ut är viktigt och absolut inte okänt för oss (viktigare kanske var att du fick skriva det så vi vet att du har en sida ganska stort forum) men samtliga inlägg som postats i denna tråd med feedback har inte överhuvudtaget handlat om att göra tung grafik på din sida, det har varit svar på dina frågor om vad vi tycker.

Kan man inte ta feedback skall man inte fråga ;)

Citat:

..... Njae, färgskalan kommer inte att ändras.
....... 30 000 användare kan inte ha fel
..........Exempelvis så har förstasidan visats 340 000 ggr hittills den här månaden
......... Tur man inte behöver lyssna på alla råd

Får känslan att detta är mer en showoff, än att du behöver våra synpunkter.

Thomas

byWiberg 2004-10-19 13:01

Nu framgår det mycket tydligare vad det är för en sida. Bra!

Men den ser fortfarande inte det minsta seriöst eller intressant ut. Det går att hur bra som helst att få ett snyggt och användarvänligt gränssnitt utan en massa tung grafik.

SkyNet 2004-10-19 15:05

Citat:

Citat:

Som jag sade i brasklappen i första inlägget i tråden så fungerar inte de flesta länkarna ännu. Man kan ju rita och designa en hur pass bra sida som helst, men frågan är om det är värt tiden.
Vår tid eller din tid?

Du vet vad jag menar.

Citat:

Citat:

Exempelvis så har förstasidan visats 340 000 ggr hittills den här månaden. Skulle jag har gjort den grafiktung så hade bandbredden gått i taket :).
Jo jag förstår vad du menar och vissa här har indexsidor som har samma antal impressions per dygn som du har i månaden så antal kb ut är viktigt och absolut inte okänt för oss (viktigare kanske var att du fick skriva det så vi vet att du har en sida ganska stort forum) men samtliga inlägg som postats i denna tråd med feedback har inte överhuvudtaget handlat om att göra tung grafik på din sida, det har varit svar på dina frågor om vad vi tycker.

Kan man inte ta feedback skall man inte fråga ;)

Jo, det var ju jag som tog upp ämnet om tung grafik. För mig så går en snygg sida lite hand i hand med tung grafik. Har bara 2000 GB att röra mig med varje månad och det är ju inte mycket. Jag ser det ur mitt perspektiv och inte ur någon som har drösvis med visningar per dygn med kanske mycket större bandbredds- och datorresurser än vad jag har.

Citat:

Citat:

..... Njae, färgskalan kommer inte att ändras.
....... 30 000 användare kan inte ha fel
..........Exempelvis så har förstasidan visats 340 000 ggr hittills den här månaden
......... Tur man inte behöver lyssna på alla råd

Får känslan att detta är mer en showoff, än att du behöver våra synpunkter.

Nej, det är inget "kolla vad jag kan"-inlägg. Jag bara sa att man behöver inte följa allas råd till punkt och pricka. Hade jag gjort det så hade jag aldrig fått saker och ting gjorda oavsett om jag var hemma och gjorde min hemsida eller var på jobbet.

SkyNet 2004-10-19 15:08

Citat:

Nu framgår det mycket tydligare vad det är för en sida. Bra!

Men den ser fortfarande inte det minsta seriöst eller intressant ut. Det går att hur bra som helst att få ett snyggt och användarvänligt gränssnitt utan en massa tung grafik.

Dags att gömma sig i datorgrottan hemma och sätta på sig tänkarmössan igen. Återupptar tråden igen när jag funderat klart... :D

mypay 2004-10-19 18:15

Citat:

Har bara 2000 GB att röra mig med varje månad och det är ju inte mycket
är väll en himla massa? :)

SkyNet 2004-10-23 22:53

"Tycka till"-dags igen. Designen har ljusats upp och arbetats lite bättre. Länkarna till provsidorna finns i första inlägget i denna tråd.

Flipp eller flopp?

mypay 2004-10-24 00:04

mycket bättre!

DK Design 2004-11-26 10:43

Ah, va coolt, nu har jag äntligen fått sett den nya versionen av BC. :D

D a n n e @ BC ;)

EDIT: FLIPP :D

Yohan 2004-11-26 11:01

Helt klart en Flipp! :)

Robert 2004-11-26 22:22

Helt ok förutom logotypen och färgvalet. De båda i samspel får mig att tänka på en blandning mellan landstinget och folktandvården och med tanke på att det står en naken tjej under så springer tankarna iväg till någon form av infosida för aidskontroll eller något annat med sjukvård att göra... :ph34r:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson