Citat:
Ursprungligen postat av ToBad
Citat:
Originally posted by -Kalledoo@Aug 13 2009, 14:13
Citat:
Ursprungligen postat av ToBad
Är det inte då omsättning betyder allt? *
|
|
Jag tror inte det. Man kan ju inte räkna sig till vinsten genom att titta på omsättning.
Om min enda inkomst om 1000 kronor per månad bestod i vinst från en parkerad domän som man köpt för 99 kronor,
så kan man ju inte från omsättningen räkna ut vinsten om man som utomstående inte känner till hur vinsten uppkommer.
Jag har svårt att fårstå hur blondinbella kan redovisa så låg vinst. Som hon säger så får hon det mesta gratis, och det tror jag på.
|
Även om hon får mycket gratis verkar hon köpa en hel del. Kläder, smink etc. Det är väl en modeblogg, så att köpa kläder borde definitivt anses som en del av affärsverksamheten. Företaget subventionerar säkert en del lokaler, möjligtvis i hennes egen bostad, samt lön(er).
Inte minst kanske de har förluster sen tidigare år. Sedan lägger vi på saker som avskrivningar på maskiner som uppstod tidigare år, avsättning till periodiseringsfond. Pratades det inte om att hon hade en personlig assistent? Sedan har vi kostnader för revisor och bokföring. Inte helt obetydligt men den förhållandevis låga omsättningen.
Notera också att detta är vinsten efter skatt, 26,3%.
Plus att en del av intäkterna kommer från helt andra bolag.
|