WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Gratis Microsoft Exchange mail? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=37711)

nabil_akhlaque 2009-07-06 14:08

Citat:

Ursprungligen postat av Xamda
Citat:

Originally posted by -jonasb76@Jul 6 2009, 12:39
Citat:

Originally posted by -Xamda@Jul 5 2009, 15:47
Citat:

Originally posted by -nabil_akhlaque@Jul 5 2009, 00:40
Citat:

Ursprungligen postat av Xamda
Vet inte hur du tänkte det skulle gå till? Alla former av Exchange medför licensavgifter till Microsoft.
Det finns dock säkert möjligheten att få hyfsat billig Exchange om man inte vill ha värstingversionerna utan nöjer enkom med webbmail (varför man nu skulle vilja ha det)...

hehe, nej ja tror inte du förstod min fråga...
jag är inte ute efter en exchange server... utan det jag vill ha en sida som hotmail fast som är kopplad till en exchange server och inte en pop/imap server...

Jag förstår fortfarande inte din fråga... Är det funktionalitet motsvrande Exchange du är ute efter? Elle rär det en mailtjänst som du kan erbjuda gratis till massa användare? Eller...? :-)

Frågan är väl enkel? Han frågar om någon som vet om en mailtjänst som är baserad på Excahnge som är gratis.
Han frågar inte hur det ska gå till att finansiera en gratistjänst baserad på Exchange.
Det finns många gratistjänster som använder teknik/licenser som inte är gratis....

Mja, är den så solklar? Han är inte ute efter en Exchangeserver säger han, men utan en tjänst som t.ex. Hotmail som är kopplad till Exchange.

Kanske bättre han får svara själv på vad han menade så kan vi andra försöka hjälpa honom med svaret. Självklart finns det gratistjänster som baseras på teknik som betalas för, men såvitt jag vet finns ingen gratistjänst i hela världen som baseras på just Exchange.

jo men jag mena exakt som jonasb76 säjer..

en mailtjänst som är baserad på Excahnge som är gratis...
det spelar inte så stor roll ifall det finns reklam i meddelande... som hotmail har..

Max 2009-07-06 14:38

jag är 99,9% säker på att det inte finns en sådan tjänst du efterfrågar, dvs gratis mejl som bygger på exchange. både microsoft själva (sedan några månader) och deras partner säljer denna tjänst från 70-80 kr per månad och uppåt.

WoxAnYv 2009-07-06 14:43

Google kör ju något åt det hållet som kan vara gratis. Just mobilsynken med en iphone körs genom att man ställer in sina kontakter & mailkonton som just exchange. Så om det är mot förmodan för synkgrejer man är ute efter så är google prima.

Och gratis, iaf än så länge. Har dock inte testat att använda de uppgifterna man får för mailsync etc. till iPhonen som exchangeserverinställningar i vanligt mailprogram.

Värt att testa kanske iaf?

MusikMixen 2009-07-06 15:07

Rörig tråd :) ..
Detta kanske? https://domains.live.com/

gummianka 2009-07-06 18:07

Nu är ju inte jag nån expert på Exchange, men det är väl inte ett system som är tänkt för ensamanvändare på det sätt som efterfrågas här, därför är det väl ganska ointressant att erbjuda den tjänsten, inte minst med tanke på den kostnad det innebär. Är det däremot funktioner så som synkning man vill åt så finns det ju alternativ, varav en del har presenterats här (Google/Live Domains)...

KristianE 2009-07-06 19:01

nabil_akhlaque söker en gratis Outlook Web Access, helt enkelt.

gummianka 2009-07-06 19:11

jo, men jag tror att dom flesta är med så långt, och då har vi väl konstaterat att det inte finns, och följdfrågan då är varför, vad det är han söker, för att på så sätt kunna hjälpa honom vidare. Funktionerna till slutanvändaren av OWA är ju, skulle jag säga, inget unikt.

nabil_akhlaque 2009-07-06 19:23

Citat:

Originally posted by gummianka@Jul 6 2009, 19:11
jo, men jag tror att dom flesta är med så långt, och då har vi väl konstaterat att det inte finns, och följdfrågan då är varför, vad det är han söker, för att på så sätt kunna hjälpa honom vidare. Funktionerna till slutanvändaren av OWA är ju, skulle jag säga, inget unikt.
ok, yes då vet jag det.. att det inte går att fixa det på något sätt..
då får jag ta en alt steg... och det är på något sätt kunna synka min outlook kalender med mobilen...??

Xamda 2009-07-06 19:52

Citat:

Ursprungligen postat av nabil_akhlaque
Citat:

Ursprungligen postat av gummianka

ok, yes då vet jag det.. att det inte går att fixa det på något sätt..
då får jag ta en alt steg... och det är på något sätt kunna synka min outlook kalender med mobilen...??

Det kan man göra med många olika mailserverprogramvaror, till exempel Smartermail har stöd för det tillsammans med ett litet program man laddar ned gratis... Det finns säkert en rad andra synkroniseringslösningar också.

najk 2009-07-06 20:01

Om du kan köra din egen mailserver finns det massor med alternativ som löser dina behov, från gratis till $.
Är ni inte fler än 5 användare (konton, inte epostadresser) är tex Communigate kostnadsfritt för personligt bruk. Misstänker att du ska ha en mailserver med ActiveSync stöd för din mobil.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson