Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi
Jag skulle vilja ha en tjänst som samlar in all inlänkar till en domän, samt gallrar bort alla dubletter så att man får en lista över alla sajter som länkar. På Google går det ju som bekant att göra en sökning på link: http://www.doman.se för att se sajter som länkar. Denna funktion tycker jag dock inte fungerar speciellt bra, många länkar visas inte samt att dubletter inte filtreras bort.
|
Jag har förstått att vid link:-sökning på Google får man bara ett slumpmässigt(?) urval av länkarna till sajten. Detta skulle vara medvetet från Googles sida för att man inte ska kunna kartlägga olika sajters inlänkar. Däremot som sajtägare ska ska man kunna se betydligt fler inlänkar (alla kända?) till sin egen sajt när man är inloggad hos Google.
Annars kan man få en väldigt bra bild över inlänkarna till sin sajt genom att titta på referer i loggen.
Kan man förresten kolla PR med ett eget skript på något sätt? Varifrån får t.ex. pagerankme uppgifterna?
Finns det någon API-lösning mot Google man kan använda för att kolla vad olika sidor har för PR?
Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi
Om jag inte fattat det helt fel så förs all länkkraft över från domäner med 301-redirect.
|
Jo, jag känner mig rätt säker på att det är så. Jag kanske ska försöka omformulera frågan lite, eller snarare ganska mycket. :P
Om man antar att alla inlänkar är värda exakt lika mycket, hur många inlänkar krävs då för att PR för domänen ska hoppa upp ett steg? Man kan ju anta att det kanske räcker med en inlänk för att gå från PR 0 till 1, medan det behövs 10 inlänkar för att gå från PR 2 till 3, och 100 inlänkar för att gå från PR 4 till 5. Hoppas jag lyckas göra mig förstådd. :) Nu är siffrorna helt tagna ur luften, men det skulle vara intressant att höra om någon har en uppfattning om hur mycket svårare det blir att öka sin PR ytterligare vartefter man får höjd PR..?
|