WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   elitklass.se - tips idéer (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=36916)

A.O 2009-05-19 13:29

tror ni det är smartare att bara göra en informationsajt om hur man söker till elitklasserna och vilka var det finns? sedan kontkta skolor och be dom göra reklam.

tartareandesire 2009-05-19 13:54

Citat:

Originally posted by Qion@May 19 2009, 13:29
tror ni det är smartare att bara göra en informationsajt om hur man söker till elitklasserna och vilka var det finns? sedan kontkta skolor och be dom göra reklam.

Jag vet ju inte vad du har för målsättning rent ekonomiskt med sidan så det är svårt att svara på. Om jag vore du hade jag helt klart satsat på någonting annat och lämnat det hela vilande. Det blir nog svårt att få skolor villiga att göra reklam då de redan fått så mycket uppmärksamhet och får gratis reklamplats på alla allmänna utbildningsforum.

Avamia 2009-05-19 14:01

Citat:

Originally posted by Qion@May 19 2009, 08:10

Är klasslistor offentliga uppgifter?

Ja, klasslistor från kommunala skolor är det. Friskolorna omfattas inte av offentlighetsprincipen.

Jag tycker att du bör göra en seriös guide (Dvs. inte en MFA-sida) innehållande information om de olika skolorna, stöd och råd för föräldrar till begåvade barn och så vidare. Det kan kan nog fungera, då många föräldrar till barn med speciella begåvningar verkar känna en ganska stor frustration och uppgivenhet gentemot dagens svenska skola på grund av att dom upplever att deras barn hålls tillbaka i undervisningen. Detta är dock ingenting jag har några vetenskapliga bevis eller statistik på, utan grundar sig enbart på mina egna erfarenheter från de föräldrar jag mött.

A.O 2009-05-19 15:49

Citat:

Ursprungligen postat av SwedenRoxx
Citat:

Ursprungligen postat av Qion
Är klasslistor offentliga uppgifter?

Ja, klasslistor från kommunala skolor är det. Friskolorna omfattas inte av offentlighetsprincipen.
Jag tycker att du bör göra en seriös guide (Dvs. inte en MFA-sida) innehållande information om de olika skolorna, stöd och råd för föräldrar till begåvade barn och så vidare. Det kan kan nog fungera, då många föräldrar till barn med speciella begåvningar verkar känna en ganska stor frustration och uppgivenhet gentemot dagens svenska skola på grund av att dom upplever att deras barn hålls tillbaka i undervisningen. Detta är dock ingenting jag har några vetenskapliga bevis eller statistik på, utan grundar sig enbart på mina egna erfarenheter från de föräldrar jag mött.

Vad står MFA för? ja det lutar att göra något åt det håller. länkar och recentioner av dom olika skolorna kanske också kan vara intressant.

tartareandesire 2009-05-19 15:52

MFA = Made For AdSense

Capoocha 2009-05-19 19:09

Arrangera en tävling där elever/skolor kan tävla om en klassresa en liknande, den bästa klassen blir > elitklassen!

A.O 2009-05-19 19:11

Det är intressant, sånt kan man göra.

Finns det någon som har erfarenhet av skolsatjer och liknade?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson