![]() |
Citat:
|
Jag vet inte hur det var tidigare, men med undantag av delfinalerna i Melodifestivalen så finns i stort sätt alla program på SVT Play direkt efter sändning.
Melodifestivalen var ju en upphovsrättsfråga, men nu finns dom där. Saknas gör köpta, utländska program där avtalet kanske enbart gäller distribution i marknätet. Det vet jag inget om. |
Citat:
|
Citat:
Skilsmässobarn! De får ha sin bekväma barnstol hela tiden, och samma ryggsäck oavsett om de är hos mamma eller hos pappa. |
Citat:
Jag kan tänka mig att många barn skjutsas till aktiviteter och då försöker nog föräldrarna turas om att köra. Då är det ju fiffigt om det två barnen man ska skjutsa kommer med var sin kudde och prylar i ett paket? Det egna barnets kudde sitter väl på plats jämt. Sedan är det när mormor, farmor och annan släkt ska hämta, skjutsa osv. Så även skilsmässobarn som du skriver. Utlandsresor var de inne på lite, när man ska hyra bil utomlands är det i vissa länder hopplöst att veta om det finns kudde när man kommer fram och om den är ok. |
Citat:
Men jag tyckte den var bra. När det gäller stix.to så förstår jag dom om att det kan bli problem med att få det accepterat, vem vil få sina siter nerkluddade av det där ? Konkurrenter skulle enkelt kunna starta kampanjer emot en och sprida skit via plugin för IE och Firefox om dom används på fel sätt. |
Ja, någon drake sa att det kunde bli problem med upphovsrätten. Henrik själv sa att "det var en helt ny upplevelse av Internet".
Även jag hör till tvekarna för denna funktion. Jag förstår inte själva poängen... men här vet jag inte om jag vågar lita på min egna intuition. Jag ställer mig också tveksam till twitter, facebook, flickr med flera, men det hindrar inte rätt många andra att använda dessa tjänster! |
Måste vara första gången någonsin som kapitalism och företagande framställs positivt i SVT. Annars är det ju gott om dramaserier och filmer där boven är företagare och UR är rena megafonen för vänsterrörelsen.
Jag tyckte inte programmet var lika vasst som det engelska originalet. Problemet är väl att ingen av drakarna pysslar speciellt mycket med så här tidiga investeringar? I Dragons Den sitter ju venture capitalists och affärsänglar som är vana med att satsa pengar på entreprenörer, speciellt Peter Jones. |
http://di.se/Avdelningar/Artikel.asp...ectionid=Ettan
Dagens Industri skriver: Ljummet mottagande för finansdrakarna Intressanta kommenterar. Dock tror jag att det som DI skriver, att det var så få tv-tittare delvis kan ha att göra med att många av målgruppen vet att de kan titta på Internet och väljer kanske att göra det. Jag tycker det är lite märkligt att man mäter ett visst programs popularitet enbart med att mäta tv-tittandet. Det är ju faktiskt mycket enklare att mäta tittarna på webbplatsen! Sen är det ju så, att inte alla som besöker webbplatsen stannar i 57 minuter... Jag hoppas denna serie utvecklas, etableras och kör vidare! Den kan nog bli inspiration och hjälp för många. Den var inspirerade för mig i alla fall! |
Jag såg programmet på SVT Play igår, och blev faktiskt positivt överraskad. Risken kändes stor att det skulle bli en kalkonkopia på svenska, men de har ändå lyckats behålla mycket av känslan från Dragons Den.
Den här barnstolen, frågan är om hon inte totalt har missat en enorm marknad - barn som åker buss. Alla moderna bussar och framförallt skolbussar har bälten som ska användas. Då borde ju barn behöva sådana stolar även i bussen? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:08. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson