WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Webbhotell lämpat för forum? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=36240)

Danielos 2009-04-14 23:06

Jag tror inte du ska behöva managed hosting för ditt forum, försök istället hitta ett webbhotell som du tror på.

Pewa 2009-04-15 10:39

Citat:

Originally posted by danielos@Apr 14 2009, 23:06
Jag tror inte du ska behöva managed hosting för ditt forum, försök istället hitta ett webbhotell som du tror på.
Mm, är inne på den linjen jag också.

Har någon tips på "forumvänliga" webbhotell tar jag gärna emot dessa som sagt. Ska även höra mig för själv och se vad de kan erbjuda.

Danielos 2009-04-15 13:56

Citat:

Originally posted by Pewa@Apr 15 2009, 10:39

Har någon tips på forumvänliga webbhotell tar jag gärna emot dessa som sagt. Ska även höra mig för själv och se vad de kan erbjuda.

Det vore intressant om du kunde göra någon form av lista plus och minus på olika webbhotell när det gäller hur bra dom är på att driva ett forum på dom här i tråden eller någon annanstans.

Danielos 2009-04-17 14:39

Jag surfade runt lite på ditt forum hojen.nu idag och det går onekligen väldigt segt, så pass segt att man tröttnar fort. Vad säger Loopia om att det går så där segt?

daniel_ 2009-04-17 14:51

Min erfarenhet av forumprogramvara säger mig att Vbulletin kräver desto mer prestandamässigt jämfört med phpBB. Så bara för att phpbb fungerar fint på ett webbhotell behöver inte vbulletin göra det.

Mortekai 2009-04-17 17:34

Med ett sånt litet forum ska ett någorlunda rymligt konto på en server som inte översäljs fungera fint. Mitt forum har 6000+ medlemmar och 450.000 poster och den fungerar alldeles utmärkt på en billig VPS lösning.

Pewa 2009-04-18 08:43

Citat:

Originally posted by danielos@Apr 17 2009, 14:39
Jag surfade runt lite på ditt forum hojen.nu idag och det går onekligen väldigt segt, så pass segt att man tröttnar fort. Vad säger Loopia om att det går så där segt?
Det går väldigt upp och ner också, ibland snabbt och ibland riktigt segt. Får även databas-felmeddelanden skickade då och då som säger att sidan inte kan koppla till databasen. Kollat med Jelsoft som gör vBulletin och de utesluter mjukvaruproblem i mitt fall.

Loopia svarade att de inte känner inte till några generella problem med servern, men att de kunde testa flytta mig vilket de gjorde. Blev lite bättre men långt ifrån nöjd. En koll visade att det var över 800 domäner på samma server.

Hade jag vetat exat vilken config som lämpar sig bäst för forum hade jag kunnat fixa en lista, någon annan i samma sits kanske kan?

Pewa 2009-04-18 09:52

Har kollat in GleSYS, serverconnect och Space2u. Låtar åt någon av dessa, nån med synpunkter?

patrikweb 2009-04-18 11:29

Citat:

Originally posted by Pewa@Apr 18 2009, 09:52
Har kollat in GleSYS, serverconnect och Space2u. Låtar åt någon av dessa, nån med synpunkter?

Space2U har alltid haft ett bra rykte och stabilitet i verkligheten, alla fall på webbhotell. Övriga tjänster vet jag inte.

daniel_ 2009-04-18 11:43

Citat:

Originally posted by Pewa@Apr 18 2009, 08:52

Kolla med webbhotellen om du kan få referenser på Vbulletin-installationer. Då kan du ju testa i någon vecka och se hur det flyter.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson