WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Svenskar och humor (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=36160)

Jawn 2009-04-07 06:00

Citat:

Originally posted by hnn@Apr 6 2009, 23:23
Såg en bit av skiten idag.

Springa runt med en lövblås och blåsa på folk och inne på kontor. Förstår inte riktigt humorn i det.

@ztream - Jag kan komma och blåsa runt inne på ditt kontor och se hur kul du tycker det är.

Haha det var det enda jag garva ordentligt på men vi alla har olika humor.

gummianka 2009-04-07 07:56

Citat:

Originally posted by tartareandesire@Apr 6 2009, 23:47
Problemet med svenskar, eller människor överlag kanske, är väl att de inte kan förstå hur andra människor kan tycka annorlunda än de själva.
Jag håller med, och anledningen till det är väl att ingen vågar uttrycka att man tycker annorlunda...av just det skälet...

hnn 2009-04-07 08:47

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:

Ursprungligen postat av hnn
Springa runt med en lövblås och blåsa på folk och inne på kontor. Förstår inte riktigt humorn i det.
@ztream - Jag kan komma och blåsa runt inne på ditt kontor och se hur kul du tycker det är.

Problemet med svenskar, eller människor överlag kanske, är väl att de inte kan förstå hur andra människor kan tycka annorlunda än de själva.
Jag förutsätter att filmteamet erbjuder sig att städa upp efteråt.

Alltså, visst, jag såg humorn i det, men tänk er sen in i hur kul det skulle vara om ni råkade ut för det.
Dom på reklambyrån skrattade först, men sen när han blåste ner ännu mer saker så blev han i princip utsparkad.

Jag tror inte café personalen och deras gäster tyckte det var speciellt roande att någon kommer och trakasserar en på det viset.

THL 2009-04-07 08:54

Soneby är kul, helt utan hämningar.

Jawn 2009-04-07 08:59

Citat:

Citat:

Originally posted by -tartareandesire@Apr 6 2009, 22:47
Citat:

Jag förutsätter att filmteamet erbjuder sig att städa upp efteråt.

Alltså, visst, jag såg humorn i det, men tänk er sen in i hur kul det skulle vara om ni råkade ut för det.
Dom på reklambyrån skrattade först, men sen när han blåste ner ännu mer saker så blev han i princip utsparkad.

Jag tror inte café personalen och deras gäster tyckte det var speciellt roande att någon kommer och trakasserar en på det viset.

Man kan ju säga att man iallafall jag hade blivit riktigt jäkla sur om han kom in på mitt kontor men kanske ligger humorn där någonstans att folk blir arga. Om man kollade på kunden i Cafét så skratta faktiskt hon tjejen i baren kanske för att hon kände sig blåst på något sätt.

Men vi alla har olika humor :) Kaninkokerskan gillar jag dock inte samt bitterfittan från Lund.

Fredrik-s 2009-04-07 09:17

Taskigt dåligt är det. Det enda som har hållit kvalité hittills, där det gäller program av den typen är "Ursäkta Röran".

ulrisa 2009-04-07 09:27

Kvarteret skatan är det bästa svensk tv visat

Maxjohan 2009-04-11 03:31

Såg förhandsvisningen, såg ut att vara barnsligt... japp jag brukade digga sådant förut, har kommit i insikt att jag är intelligentare än Jackass och liknande humor.

Sådan humor är torfitig och destruktivt.

tartareandesire 2009-05-18 13:38

Citat:

Originally posted by Maxjohan@Apr 11 2009, 03:31
Såg förhandsvisningen, såg ut att vara barnsligt... japp jag brukade digga sådant förut, har kommit i insikt att jag är intelligentare än Jackass och liknande humor.
Sådan humor är torfitig och destruktivt.

Även om det kanske övergår ditt förstånd så har humor inte särskilt mycket med intelligens att göra.

http://www.metro.se/2009/05/18/39197/balla...t-var/index.xml

kalasboll 2009-05-18 13:54

Citat:

Originally posted by tartareandesire@May 18 2009, 13:38

Även om det kanske övergår ditt förstånd så har humor inte särskilt mycket med intelligens att göra.

Det måste väl ändå bero på vilken typ av humor, och till vilken kategori skämten tillhör? Eller?

Räknar man t ex matematiker som intelligenta så bör väl således matematiska skämt klassas som intelligenta skämt (om det nu krävs att man har läst mycket matte för att förstå dem)?

Jag har dock ingen aning, detta var mer som jag tänkte högt :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson