![]() |
Glöm inte Delicious som är stora inom det här området.
|
Jag vet inte vad ni andra tycker men 5-10 dollar per månad från adsense för runt 30,000 unika besökare i månaden låter väldigt lite.
Det beror ju naturligtvis på marknad men som sagt, det verkar lite. Det enda värdet jag ser i det från information du lämnat är de runt 100,000 medlemmarna. Får du skicka erbjudanden till dem? Har du e-postadresser? Hur är deras relation till sajten? Det kan bli en del pengar om majoriteten av dem är engelskspråkiga. Ditt bud på mellan 5-10 tusen dollar låter väldigt högt. Speciellt med tanke på att det inte finns några intäkter i dagsläget som kan avgöra ett reellt värde. |
Aron L, jag har inte lämnat något bud, utan nämde innan jag fick siffrorna vilken BUDGET jag hade.
Inte lönt att diskutera ett eventuellt köp om han vill ha 50 000 och jag har en budget på max 10 000 då står man för långt ifrån varandra. För mig är det ju värt en del att få 30 000 unika direkt till min nya tjänst. Anledningen till att han får in så lite på sin lilla annons är att den sitter långt ned på sidan där den knappt syns. Så de nuvarande intäkterna är inget man skall fundera för mycket över, det är ju själva trafiken jag är intresserad av inte sidans layout. Jag antar att han får skicka nyhetsbrev och liknande till medlemmernas email. Om så är fallet är ju dessa medlemmar värda en del i och med att min tjänst ligger rakt i deras intresseområde. Tack Mr Bob för dina insiktsfulla ord. =) Nåja som jag sagt tidigare, jag utvecklar klart mjukvaran först sen köper jag upp sidor som denna för att få bra trafik vid starten. Det är ju lite oklart om det går att programmera som jag har tänkt mig, så jag måste få klart det innan jag tittar på marknadsföring. |
Miller: Tack för ditt gensvar. Det låter som du har en bra plan i grunden i alla fall: Kör hårt! :)
|
Tack själv. Skönt att få lufta lite tankar med likasinnade =)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:17. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson