![]() |
Fick de nya webbplatslänkarna på en sida iaf så nu har den två sorters webbplatslänkar beroende på sökord.
|
Är det bara för mig det känns som det har gått oförskämt bra i denna uppdateringen?
Har fått PR3 på en sida plötsligt som aldrig haft content eller någon inlänk någonsin. Likaså nya domäner (under 3mån) som gått direkt till PR4 med bara en mindre bas av inlänkar. Även om jag är jätteglad över att det så känns det konstigt, dessa sidorna förtjänar inte det. Håller google på och justerar varav de kommer tappa i dagarna igen? Har det blivit lättare plötsligt att få PR3-4? Gemensamma nämnaren är att sidorna ligger på samma IP där det även ligger viktigare sidor, har google smittat PR från andra sidor på samma IP? Eller är det helt enkelt rätt bara? Några tankar eller liknande erfarenheter? |
Brukar väll vara så att man får en "boost" i början, sen så kan det gå ner eller upp :)
Tror jag hade nått 0-3-2-3 Men se så känns det som att google lär sig och prioriterar bort länkningar, som t.ex. länkar i "profilen" på forum. Vilket kan generera tusentals länkningar men kanske inte har någon direkt betydelse. Som yahoo hittar 1700 inlänkar medans google tar typ 300, då de har sållat bort resten. |
Gick från 0 till 3 på ett 2mån gammalt projekt
Tror definitivt man får en sorts boost i början |
Citat:
PR3 får du om du har ungefär två inlänkar med PR3, eller en inlänk med PR4. Om det sen tar två dagar eller två år för dig att få dessa inlänkar spelar ingen roll. |
Citat:
|
PR 6 på två av mina siter... Najs!
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:33. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson