![]() |
Hej
Om vi skulle ta och lyfta upp diskussionen till en mer seriös nivå… Jag tror inte att det är många som kan leva enbart på nätet. För att lyckas så bör man ha en verksamhet utanför nätet och nätet använder man för marknadsföring. Vilken bransch man väljer tror jag spelar mindre roll det är dom gamla klyschorna som gäller 1 Jobba hårt 2 jobba hårdare 3 Smart marknadsföring 4 Presentera affärsiden på ett övertygande sätt för banker, finansiärer mm för att skaffa kapital. 5 TID det tar tid att lyckas. Skälv tycker jag att jag har lyckats och 2007 firade jag och min kompanjon 10års jubileum från våra första stapplande steg som företagare. |
Japp MickeH, jag har själv också hållt på i snart 10 år och första 5 åren var det mest att man var glad att det räckte till räkningar.
Nu går det runt så att man kan leva på sitt företag, men jag märker att omsättningen ökar om man jobbar till större del utanför nätet och endast gör reklam för dessa tjänster online. |
Ja TID tråkigt nog så är det nog en viktigare faktor en många tror. Allt för ofta möter jag ”ungdomar” som drömmer om att starta en sajt skaffa medlemmar/trafik och sen sälja den för flera miljoner efter några månader.
|
Citat:
vid varenda korsning, varenda bro, så sitter det en "Isjouren.se"... De är inte snygga men skulle du få slut på is till festen så vet man verkligen vart man ska vända sig. Så det har verkligen lyckats med att gnugga in sin site i stockholmarnas huvuden. |
Citat:
Man har ju faktiskt sig själv att skylla när man bjuder in till det med en sån här meningslös tråd.... Som sagt var. En bra idé, noggrann planering och hårt arbete. Där har du vad man ska satsa på nu som alltid. Citat:
|
Det jag menade med det jag skrev är att det är enklare att få mer betalt per kund när man jobbar med saker utanför nätet. Det kommer in ca 5 personer till kontoret per dag och det ger mig lika mycket som alla 20 000 dagliga besökare på nätet samma dag.
Problemet med nätet är att så snart man kommer på en bra grej och börjar lyckas med det så poppar det ut en liknande tjänst som är gratis. Det gör att besökaren vill tro att allt är gratis och därmed svårare att ta betalt. De kunder jag får till kontoret vet att mina tjänster kostar pengar och det är aldrig snack om priser, dessutom blir kundrelationen mycket bättre när man träffas. |
Tråden spårade ut p.ga is och köpa is över nätet, trodde det skulle bli en bättre disskussion än så här.
Som en sa, ehandel..Men jag vet inte om jag kommer lyckas göra det. Jag vill lyckas göra något bra som drar in mycket cash, och som jag senare kan starta ett eget företag på när jag blir lite äldre och har sparat en hel del. T.ex en reward sida, men som är som en scoop som slår ut alla andra reward sidor lätt... Tack för all tips än så länge, fortsätt att disskutera på ;) |
Min poäng var att entreprenörskap inte är som aktier. Du kan inte gissa dig till rätt nisch och bli rik så.
Om du är ung och har begränsat med tid och resurser så börjar med något litet som kan bli större. Vad det skulle vara vet jag inte för jag vet inte vad du tycker är kul. |
Okej ztream..sorry om jag uppfatta fel, men man kan ju bara kolla på din signatur, då ser man att du har över 5 sidor, och då plingar det till i mitt huve att du tjänar extremt bra pengar på dom sajterna..?
Jag vet inte själv vad jag ska satsa på. Har tänkt mycket på en reward sida, men vad e för och nackdelar med det, och vad finns det för andra sidor som lockar folk mellan 14-30 åringar, både tjejer & killar...det behöver ju givetvis inte vara exakt 30 åringar, det kan ju vara t.ex några medlemar som är 35 år och fortfarande är intresserad av konceptet på sidan eller vad man säger. Jag har inga kunskaper för att starta ngt sånt, men har en kompis som e bra på koda och jag är bra på att designa, så vi tänkte göra ngt tillsammans o dela på inkomsterna, men han vill absolut inte göra en reward sida. |
Hehe så enkelt är det inte att jag tjänar massa pengar bara för att jag har över 5 sidor.
Om jag hade varit som du hade jag gjort en rewardsida själv. Gör det bara för att det är kul och för att du lär dig göra en. Det tar bara en vecka att göra en sådan utan att kunna något om man läser lite guider. Sedan kan du göra vad som helst som du kommer på utan att behöva be någon om hjälp. Om du kommer tjäna pengar på just en rewardsida kan jag inte svara på. Det finns inga extra bra nischer egentligen. Det handlar om att antingen vara unik eller vara bäst i princip. Sedan kan man köra mittemellan men det är alltid jobbigt att inte ha en USP (Unique Selling Point - Något som gör dig unikt mot alla konkurrenter. Kanske lägst pris, bästa hemsidan, bästa supporten). |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:10. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson