WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Köp & Sälj (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Vinstgenererande sajt som säljer unik hälsoprodukt (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=35627)

Davve 2009-03-11 10:23

Vad är din nettovinst på dessa 6-10 000 i månaden? Det är det enda relevanta. Omsättning säger inget alls i en verksamhet där du säljer produkter

Daniel29 2009-03-11 11:35

funkar produkten du säljer?

daniel_ 2009-03-11 12:06

Citat:

Originally posted by Daniel29@Mar 11 2009, 11:35
funkar produkten du säljer?

Det är väl en "vanlig" s.k. VLCD-kur (Very Low Calorie Diet) som för övrigt endast rekommenderas extremt överviktiga människor under läkaruppsikt.

För övrigt innehåller sidan bristande information och felaktiga påståenden som:
"Du tränar din kropp gradvis att bränna fett, inte lagra det. Vanligtvis tar det ca tre månader för denna process att bli permanent. "

Jag hittar vidare ingen näringsdeklaration eller vilket kaloriunderskott man ska ligga på under dieten.

Craxen 2009-03-11 12:32

PM:a mig statistik, bokföringsunderlag, mm som bekräftar det du säger.

Måste få se substans för de påståenden du gör.

stfinternational 2009-03-11 15:19

Citat:

Ursprungligen postat av Davve
Vad är din nettovinst på dessa 6-10 000 i månaden? Det är det enda relevanta. Omsättning säger inget alls i en verksamhet där du säljer produkter

Se första inlägget : "VINSTMARGINALER är 50% eller 35% beroende på vilket erbjudande kunden köper."

Citat:

Ursprungligen postat av daniel_
"Det är väl en vanlig s.k. VLCD-kur (Very Low Calorie Diet) som för övrigt endast rekommenderas extremt överviktiga människor under läkaruppsikt."

"För övrigt innehåller sidan bristande information och felaktiga påståenden"

"Jag hittar vidare ingen näringsdeklaration eller vilket kaloriunderskott man ska ligga på under dieten. "

Gosse, det är dumt att kläcka ur sig massa saker som man inte har en aning om... de är aldrig bra. Här kommer i alla fall en innehållsdeklaration om du nu är så insatt inom kostrådgivning att det hjälper dig eller en annan möjlig köpare på något sätt. Personligen är jag inte så intresserad av vad som finns i den förutom att den ska vara laglig och fungera. Har givetvis själv använt produkten med god framgång... dock har jag aldrig varit överviktig eftersom jag tränat 4-5ggr i veckan under 12 års tid, mest har jag intagit produkten eftersom den innehåller så mycket bra ämnen och ger mig ett riktigt bra extra tryck i min träning tillsammans med mina andra kosttillskott ;)

http://www.slimlife.se/ingredients.jpg

Mycket frågor var det här... ingen som på allvar vill komma med ett bud? Kanske bättre att posta detta på nån annan sajt istället...?

WebboT 2009-03-11 15:31

Citat:

Ursprungligen postat av stfinternational
Citat:

Ursprungligen postat av Davve

Se första inlägget : "VINSTMARGINALER är 50% eller 35% beroende på vilket erbjudande kunden köper."

Nettovinst och marginal på själva produkten är inte samma sak.
Man kan ju lätt ha 80% marginal men ändå endast 20% i nettovinst.

daniel_ 2009-03-11 15:46

Citat:

Gosse, det är dumt att kläcka ur sig massa saker som man inte har en aning om... de är aldrig bra. Här kommer i alla fall en innehållsdeklaration om du nu är så insatt inom kostrådgivning att det hjälper dig eller en annan möjlig köpare på något sätt. Personligen är jag inte så intresserad av vad som finns i den förutom att den ska vara laglig och fungera. Har givetvis själv använt produkten med god framgång... dock har jag aldrig varit överviktig eftersom jag tränat 4-5ggr i veckan under 12 års tid, mest har jag intagit produkten eftersom den innehåller så mycket bra ämnen och ger mig ett riktigt bra extra tryck i min träning tillsammans med mina andra kosttillskott
Trampa jag dig på tårna eller? Jag kan informera dig om att det är långt fler än kostrådgivare som är intresserade av vad de får i sig.

Wojt 2009-03-11 18:27

Citat:

Ursprungligen postat av stfinternational
Citat:

Ursprungligen postat av Bara jag
Möjligen? Körde? Söker man på slimlife så ligger du överst i adwords.
Bios Life Slim - Slimlife
www.Slimlife.se Läs mer om den revolutionerande produkten Bios Life Slim.

Ja, visst är det fantastiskt. Jag har ingen aning om varför sajten syns högst upp på sponsrade länkar men jag VET med 100% säkerhet att jag inte betalar en spänn till Adwords i dagsläget. Har inte gjort det på månader, endast i början en liten tid.
Som sagt, har ingen förklaring på varför den syns där men om du vill köpa sajten så är det bara att se som en extra bonus

Det är en publisher via Affiliator som lagt upp annonsen.

Du kanske skall se över dina kostnader som ligger på noll kr. För det verkar ju inte stämma alls.

Thir13teen 2009-03-12 02:51

Citat:

Kanske bättre att posta detta på nån annan sajt istället...?

Jag skulle tro att sånt här skumrask lättare säljs på Flashback (om man nu kan sälja grejer där).

WebboT 2009-03-12 02:58

Citat:

Originally posted by Thir13teen@Mar 11 2009, 20:51
Citat:

Kanske bättre att posta detta på nån annan sajt istället...? *

Jag skulle tro att sånt här skumrask lättare säljs på Flashback (om man nu kan sälja grejer där).

Det finns redan en tråd där och tro det eller ej men flashbackarna har fattat vad det handlar om. ;)
https://www.flashback.info/archive/index.ph...e/t-753923.html

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson