![]() |
Citat:
Ge fan i att tro på vad alla Pinocchio-hotell lovar! |
Om någon erbjuder 400TB utrymme o 40TB i månad trafik för 50kr om året och det ser bra ut skulle du slå till då? Ofta när det ser bra och billigt ut så slutar det med att man får dra sig ur med svansen mellan benen för att det antingen inte fungerar (går segt om inte annat) eller att man förbrukar så pass mycket resurser (man använder hälften av vad som lovas) att hosting företaget slänger ut dig i en ren självbevaralsedrift för att överleva, för räknar man på det måste alla anställda vara hjälparbetare utan lön för att det ska bli nån vinst.
|
Citat:
Nu överdrev du ju rätt duktigt iofs. även om man kan tycka att 0,5Tbyte är extremt mycket - Lite sugen på att köra en xftp från sunet eller något på * -r för att bara fylla 0,5Tbyte och se vad dom säger. Sen berätta för alla linux distar att man har en spegel, och se vad som händer :-) |
Citat:
Men kan hålla med om att det låter lite långsökt med Dem priserna hagen kör med. Ett stort utrymme är jag inte så användbar av. Det som jag har planerat är att medlemar ska kunna ladda upp eller ladda ner en zip fil Som innehåller ett spel mod. Storleken på zip filen kan ligga runt på 200kb. Det jag mest är orolig för är trafiken. Jag Hänger inte riktigt med på det här med trafik storlek direkt. Någon som kanske kan ge en ungefär storlek i månaden(trafik) jag lär behöva? Tack på förhand! Btw tack för era svar. //Philip Andersson |
Hagen har en riktigt spännande prissättning, undrar hur tusan dom går runt? :)
Det är lite svårt att uppskatta hur mycket bandbredd du behöver eftersom det beror på hur många nedladdningar som görs. Du bör även tänka på att många nedladdningar kan sänka en server om resurserna inte räcker till. Det är förhållandevis vanligt i delade servermiljöer (vanligt webbhotell) så ett tips kan vara att kika på en VPS för att undvika det och ändå inte gå fullt ut med en egen server. |
Citat:
Var inne på Ipeer. Fina priser och värkar väldigt seriöst. Citat:
Jag skulle kunna tänka mig runt 1000 nerladdnigar/ dag, 30000 nerladdnigar i månaden. Tack! //Philip Andersson |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Så gör bredbandsoperatörerna också, eller vem är dum att tro att bredbandsbolget har 100 Mbit * 300.000 (Fiber kunder) i kapacitet ut mot stora stygga internet? Runt 30 Terabit.. .. och webbhotellen gör så. |
Fast skillnaden är att flygbolaget går ut med att man överbokar och i deras villkor står detta med att man kan bli av med sin plats, med specificerad ersättning, i webbhotellens villkor finns sällan med att man slänger ut dig om du använder mer än 50% av vad du har rätt till.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:39. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson