![]() |
buran: Nope, så vitt jag vet är det inte klubbat. Men alla de fyra stora revisionsbyråerna verkar vara rätt inställda på att den försvinner 2010.
|
Citat:
Det är "ynka" 100.000, i sammanhanget en skitsumma om nu bolaget försöker blåsa sina leverantörer eller går dåligt. En enskild firma kan du jaga efter pengar i all evighet, mer eller mindre. |
Att du kan jaga i all evighet betyder inte att du får något...
|
Revisionsplikten avskaffande är inte genomklubbat ännu men allt tyder på att det gör det.
Intressant är hur Skatteverket ställer sig till detta. I Danmark har man i deklarationen ett litet kryss där du får uppge om du har revisor eller ej. Ni kan ju gissa vilka som får skatterevisonerna... |
Citat:
Ganska uppenbart vilka Skatteverket kommer att fokusera på... Det borde också påverka möjligheterna till krediter m.m. Saknar man revisor är det som sagt en varningsklocka. |
Citat:
Är det en EF kan du, genom att lägga 10 minuter per år, hålla ut i flera år tills de får in pengarna. Jag väntade själv in en privat skuld i cirka 5-6 år, det var fina räntepengar :) |
Citat:
Helt klart är dock att samtliga AB:n inte behöver en revisor. Det finns lysande exempel på, främst, konsultbolag som inte har några skulder och en verksamhet där endast ägaren är verksam. I sådana fall motiveras inte alltid revisorns nytta av kostnaden. Men i många andra fall är det revisorn som ser till att ägaren kan sova gott om natten... |
Citat:
|
Citat:
Jag höll på i 15 år med en lönefordran (17500) och 7 år med tre fakturafordran (ca 80000), innan bolaget gick i KK, fick inte en spänn tilldelat i konkursen. Total förlust blev väl några hundra tusen inkl räntor. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:05. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson