WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Nytt mobilab (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=35421)

pokerstjärna 2009-02-28 18:18

Citat:

Ursprungligen postat av Anders Larsson
Citat:

Ursprungligen postat av pokerstjärna
Något som är starkt rekommenderat är telenor 499.
Baserat på 9 öre i minuten till alla operatörer dygnet runt så får men hela 92 timmar att ringa för.
Och vem ringer för 92 tim/månaden?

Till detta så kan du koppla dina telefonnummer till ditt nya 499 abonnemang och det kostar 99kr/mån.

Så för 598 kr/mån så kan du ringa för 92 timmar varje månad och få önskade telefonnummer porterade till ditt nya abonnemang.

Ett av Sveriges mest prisvärda abonnemang för tillfälligt?

Om man ringer så mycket kan man ju anta att det SMS/MMS:as en del också, och då blir troligen Telenor Fastpris en bättre deal.

Jo men du skrev inget om sms/mms vilket jag inte tror många företag använder sig av i kommunikationen. Hur som helst, med fast pris får du ett högre minutpris och ringer för 3500 + moms (telenor) och betalar 419 + moms, bara att jämföra hur mkt samtalstid du får för pengarna.

Anders Larsson 2009-03-01 00:48

Citat:

Citat:

Originally posted by -Anders Larsson@Feb 28 2009, 12:45
Citat:

Baserat på 9 öre i minuten till alla operatörer dygnet runt så får men hela 92 timmar att ringa för.
Till detta så kan du koppla dina telefonnummer till ditt nya 499 abonnemang och det kostar 99kr/mån.
Så för 598 kr/mån så kan du ringa för 92 timmar varje månad och få önskade telefonnummer porterade till ditt nya abonnemang.

Om man ringer så mycket kan man ju anta att det SMS/MMS:as en del också, och då blir troligen Telenor Fastpris en bättre deal.

Jo men du skrev inget om sms/mms vilket jag inte tror många företag använder sig av i kommunikationen. Hur som helst, med fast pris får du ett högre minutpris och ringer för 3500 + moms (telenor) och betalar 419 + moms, bara att jämföra hur mkt samtalstid du får för pengarna.

Fast Telenor 499 som du skriver om säljs bara till privatpersoner.

Alex 2009-03-01 01:35

Citat:

Originally posted by Anders Larsson@Mar 1 2009, 00:48

Fjäskar man med säljaren brukar man kunna lösa sånt ändå...

pokerstjärna 2009-03-01 17:44

Citat:

Citat:

Originally posted by -pokerstjärna@Feb 28 2009, 19:18
Citat:

Originally posted by -Anders Larsson@Feb 28 2009, 12:45
Citat:

Det går alltid att lösa.
Har du ef?

Anders Larsson 2009-03-01 19:43

Citat:

Citat:

Det går alltid att lösa.
Har du ef?

Visst går det mesta att lösa. Körde tidigare mobilab privat och satta fakturaadress till företaget.

Inget ef, ekonomisk förening. Men du har missat att det är ett fastpris jag är ute efter. Tycker du det låter konstigt, så beror det på Skatteverket.

Jag sms:ar en hel del också, även i jobbet.

Anders Larsson 2009-03-03 11:04

För att komma med lite info.

Efter att ha blivit kopplad till 6 olika personer på 3 fick jag slutligen svar. De erbjuder fastnätsnummer in till mobilen, dock används mobilnumret när man ringer. Kostar 49:- / mån exkl moms.

Anders Larsson 2009-03-04 10:43

Tele2:

Enda lösningen enligt kundtjänst är att köpa deras tjänst mobila växeln. En tusenlapp i inträdesavgift och 129:- / månad och användare, som tillkommer vanligt mobilab.

Onkelborg 2009-03-04 15:01

Rent spontant: En variant skulle ju kunna vara ett databonnemang, och sedan köra iptelefoni? Frågan är hur pass stabilt det är iofs, men..

SweCat 2009-03-04 15:06

Tack för infon, själv har jag fortfarande inte fått svar, väntar på offert på växellösning från telenor och väntar fortfarande på säljare från Telia. Tele2 är svårt för mig då jag bor ute i skogen vissa perioder (läs utanför tätort i norrland).

Man är ingen prioriterad kund direkt som småföretagare....

digi 2009-03-04 15:52

Vi fixar med billiga mobila centralbord, det är rätt smidigt faktiskt, så om du startar en filial i Norge kan jag fixa nått kul åt dig ;)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson