Danielos |
2009-03-02 13:29 |
Citat:
Originally posted by ziah75@Feb 25 2009, 01:30
Någon som vet om/hur google indexerar domäner som parkerats med adsense for domains?
1) Nyregistrerad domän utan inlänkar. Indexeras troligen ej antar jag?
2) Nyregistrerad domän med inlänkar.
3) Befintlig domän med inlänkar till huvudsidan och diverse undersidor. Såna här parkerade domäner finns idag i googles index, fast frågan är om de plockar bort dessa resultat ur serpen efter ett tag?
Det är ju inget större värde för användaren med parkerade domäner i sökresultaten, så det troligaste är väl att de inte indexeras alls eller plockas bort efterhand. Har inte hittat något officiellt svar på frågan än dock. Någon som vet hur det ligger till?
|
Jag kan bara spekulera, men om man på 1) inte indexerar så bör ju hela idéen helt falla med Adsense för domains, samt om man på 3) tar bort sökresultat helt, så kommer ju andra sökmotorer innehålla sökresultat på innehållet på domänen som Google har tagit bort i serpen vilket inte känns troligt. Kan ju vara så att alla sökmotorer tar bort sökning på alla parkeringssidor, men det bör ju alla förlora på.
Om en domän parkeringssida endast bygger på inlänkar, som inte fås genom serpen så tror jag Adsense for domains inte har någon framtid.
Annars blir det ju: "Lägg din domän på Google Adsense for domains tills den dör och inte ger några pengar mer"
|