WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Dags för bedrägeriförsök igen (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=35195)

Gustav 2009-04-01 20:16

En viktig sak att poängtera är dock att Postens avier (som är pyttesmå för skrymmande brev) OFTA kommer bort. När kunden säger att han inte mottagit någon avi så är det nio av tio gånger sant. Jag har legat på Posten den senaste tiden. Jag kräver ett svar på varför avierna är så små. De blir kvar i brevbärarens korg, de blåser bort, eller så råkar kunden slänga dem tillsammans med reklam. En avi i storlek med en hel A4-sida skulle lösa en STOR del av problemet med saknade avier för skrymmande brev.

Jag föreslår att alla andra e-handlare som tröttnat på försvunna skrymmande brev och avier gör detsamma. Ring era kontaktpersoner på Posten Meddelande (eller kundtjänst) och kräv att få veta varför avierna är så små. De kan naturligtvis aldrig svara på det (för ingen vet). Men förhoppningsvis så börjar Posten själva att ifrågasätta avierna och ser till att en ändring kommer till stånd.

ztream 2009-04-01 21:01

"Hej hopp, då måste din försändelse blivit stulen. Då måste du polisanmäla detta hos ditt lokala postkontor så kan vi stryka fakturan. Vänligen återkom med en kopia av polisanmälan när den är gjord."

Detta skulle jag dock bara köra mot en 100%-ig bluffare som jag vill sätta dit.

Citat:

Originally posted by Tez@Apr 1 2009, 19:47
Excellent Typ anmäla att någon skum typ har fått tag i avin och stulit deras post då? Vi vill ju inte gärna bli anmälda för bedrägeri, och Posten kan man ju knappast polisanmäla. Polisen skulle visserligen inte befatta sig med en enstaka anmälan mot webbutiken, det inser jag.

Tez 2009-04-02 17:52

Alltså, jag skrattar ihjäl mig! Nu börjar det likna "stupid criminals". Detta måste ju vara någon slags rekord! Måste nästan använda förnamn här för att förtydliga, fast de är fingerade. Karl mailade igår och frågade om det gick att sätta hans frus namn Ada på försändelsen istället för hans. Det gick ju givetvis inte eftersom vi skickat den 19e mars. Dessutom spelar det ju ingen roll eftersom det är brev.

Sedan ringde denna Ada och ville diskutera hur vi nu skulle lösa det när försändelsen inte kommit fram. Beställningen är gjord av min pappa Karl, sa Ada.

En kort repetition: Först var den dyra klockan till Karls syster Ada, sen blev hon besynnerligt nog hans fru Ada och nu plötsligt hans dotter Ada??? De måste tamejfan ha svårt att hitta på namn i sin släkt. :lol: :lol:

Följde de goda råden och klämde fram något om anmälan till Posten och polisanmälan. Då sa Ada "Står det min pappas namn på försändelsen?" Ja, det klart det gör eftersom han inte begärt något annat. "Oj då, jag vet att jag har sett en postavi bland hans post så jag ska titta där då kanske det är den". Ya think!? Man kunde ju tycka att de borde kopplat samman en postavi som de fått med en "försvunnen" postförsändelse.... Det krävdes ordet polisanmälan för att hon skulle titta vad som stod på avin. Sure...

Det hela är så dråpligt så jag får lust att nominera dem till något pris. Kan inte någon lägga upp en topplista över de mest förvirrade bedragarna?

ztream 2009-04-02 17:56

Jösses, vilka klåpare. Skönt att du "vann" till slut. Känns alltid bra även om man förlorat när man räknar efter tiden man slösat bort ;)

Jonas 2009-04-02 19:39

Tez: Det är nästan Warpdrive klass på den storyn...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson