![]() |
Det är väldigt enkelt att skicka mail med php. I sin enklaste form bara så här:
Kod:
<? Om du sätter action="DinFilMedPhpKodFörAttSkickaMail.php" i ditt formulär och har en input-tag med name="thisIsMyInput" så kan du nå värdet som matats in genom $_GET["thisIsMyInput"] resp. $_POST["thisIsMyInput"] i php-koden, beroende på om du har method="get" eller method="post" i ditt formulär. |
Citat:
Sök på FormMail.pl tills du hittar instruktioner som du förstår. Du behöver bara göra ett formulär med action till FormMail.pl så skickas det. Exemplevis: http://www.nethere.com/support/webhosting/...e-formmail.html |
Nu har jag provat FormMail.pl.
Det får jag att fungera som jag vill, nästan. Jag skall kunna skapa en egen "Du har inte fyllt i alla fält-sida" med följande kodsnutt: <input type="hidden" name="missing_fields_redirect "value="http://www.yoursite.com/form_error.html"> Jag har skapat en sådan sida, lagt den på rätt plats men jag får bara FormMails egen "Error: Blank Fields-sida" Kodsnutten är lagd sist i raden med övriga <input type="hidden" Vad gör jag för fel tro? Eftersom jag vill ha "felsidan" på svenska har jag även provat med att översätta texten i felmeddelande i FormMail.pl till svenska men det lyckades inte heller. |
Citat:
missing_fields_redirect "value ska vara missing_fields_redirect" value |
Tack!
Tänk vad lite luft på rätt ställe gör underverk. |
Citat:
www.street-legal.net/contact.php Osynligt spamskydd (Captcha är fult/tråkigt/jobbigt) JS validering av alla fält med snygg fel rapportering Allt på svenska css grafik Sidan behöver inte laddas om när du skickar mailet eller när nått fält är tomt/felaktigt ifyllt... formmail med "felsida" känns lite oldschool :) |
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Det låter ju fint det där - man får väl hoppas att du även mime-kodat mejlet till quoted-printable eller base64 enligt RFC 1521 och 2045 (även mottagare och ämnesrubriken), annars är ju all tjusig förpackning i onödan när meddelandet inte kommer fram riktigt eller åäö blir fel… PS. Misstänker att det inte ligger så bra till med teckenkodningen - exempelsidan visar åäö fel eftersom ingen teckenkodning har specificerats i meta:n på sidan. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:04. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson