![]() |
DIR-655 kör jag med...2st faktiskt... inga omstarter. Senaste firmware tillåter att man kan koppla in en USB DISK i den också. Har dock ej provat själv då jag har en NAS lösning.
|
DIR-655 här också och fungerar kanon också. KÖP!
|
D-link bara ordet ger kräk smak i munnen, men när jag läser Sweclockers test verkar det inte helt illa. En d-link-som inte spontant startar om var ju bara en avlägsen dröm för några år sedan oavsett prisklass. Har kört Zyxcel's routrar o modem i flertalet år och är mycket nöjd.
|
DGL-4300 gamingrouter är helt underbar, bra thruput samt gigabit portar,
har haft min i några år nu och inte startat om den en endaste gång, har aldrig hängt sig eller strulat. |
Citat:
|
Kör D-Link DIR-855 och är kanonnöjd!
|
Ni som har DIR-655 (som också för mig funkat helt super!) kan jag tipsa om nya firmwaren som just kommit! Med den kan man köra två skilda WLAN, ett s.k. "gäst-WLAN" där det inte går att komma åt något annat som ligger inom LANet, så gästerna slipper inte att fiffla med nätverksskrivare, själva routern eller något annat. Man kan också lägga skydd på WLANet.
Jag har mitt "primära WLAN" skyddat med MAC, WPA2 och dessutom är det osynligt medan gäst-WLANet är "publikt", fiffigt när man har gäster så man inte behöver berätta lösenordet för dem :) ftp://ftp.dlink.fi/Products/dir-prod...vers_firmware/ senaste filen som gäller, 1.21EU. |
^ Också en anledning att uppdatera. :)
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:17. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson