Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:
Ursprungligen postat av kanton
tack båda, vill ha validerad-knappar, dock kanske egna knappar då. Vill ha dom för att visa någon eventuell kund ser att jag kodar just validerat, oprofessionellt, ne? Även som så tycker nog kunden att det är just mer bra att visa upp. Ja rutorna ska fixas, instämmer att de är förskräckliga nu.
|
Håller med dig. Har träffat på ganska många utvecklare som inte presterar validerande kod så det kan nog vara relevant.
|
Håller inte med. Hade jag som utvecklare letat designer att anställa hade det där varit ett kraftigt minus. Men jag kan förstå om man vill "flasha" med att man kan validera kod för den lilla målgrupp som har hört att det är det man ska leta efter.
En stor del av målgruppen kan ingenting om webben och validering säger dem ingenting.
En del av målgruppen är proffs, och de anser att det är negativt. Webbsidan blir sämre med två knappar helt enkelt. Det är bara ytterligare två länkar att föra besökaren bort från sidan, och knappar som tar onödig fokus. Finns ingen anledning att ha dem där. Undrar man om koden är validerad så kollar man upp det själv ändå, för många lägger upp sådana länkar fast koden inte är validerad.
Och en liten del av målgruppen är sådana som letar efter sådana märken och då är det kanon för dem.
Om jag hade valt att skylta med att "vi skriver bara validerad kod" så hade jag skrivit det någonstans under "tjänster" istället för med de där knapparna.
Men, det är oavsett ingen big deal, tror de flesta inte bryr sig jättemycket.
|