WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   kawebb.se (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=34094)

kanton 2008-12-22 16:05

Citat:

Originally posted by tartareandesire@Dec 22 2008, 16:03
Tänkte precis skriva det Fredrik hann före med =) Jag kör 1024.

Då förstår jag mycket väl =), sätter mig direkt med det.

Edit: För er som tittar nu, sidan kommer se knäpp ut säkerligen för jag ändrar runt lite =)

kanton 2008-12-22 16:55

så nu ska den nog fungera med alla upplösningar. Bakgrunden ändrades, kanske inte den bästa uppdateringen men det får vara så länge.

JimmyB 2008-12-22 20:26

Designen är cool grafiskt sett. Rutorna som kommer upp behöver jobbas på, både design och kodmässigt.

Och att ha "validerad xhtml/css" är inte proffsigt att skriva ut. Är man proffs så har man validerad kod rakt av, finns ingen anledning att visa upp det med två stora knappar.

Snygg portfölj.

dudaah 2008-12-22 22:03

Håller med JimmyB. Det såg spännande ut vid en första anblick sedan kom rutorna upp och förstörde första intrycket. Men jobbar du lite med utseendet på dem så.

kanton 2008-12-22 23:45

tack båda, vill ha validerad-knappar, dock kanske egna knappar då. Vill ha dom för att visa någon eventuell kund ser att jag kodar just validerat, oprofessionellt, ne? Även som så tycker nog kunden att det är just mer bra att visa upp. Ja rutorna ska fixas, instämmer att de är förskräckliga nu.

Fredrik.an 2008-12-23 09:05

Nu ser det bättre ut! Men jag gillar som sagt vad inte det taggiga... Det du jobbar med ska inte symbolisera taggighet när det inte ska vara det. Så i mina ögon skapar det taggiga ett sämre intryck av ditt skapande... Hänger du med på vad jag menar?

tartareandesire 2008-12-23 09:52

Citat:

Originally posted by kanton@Dec 23 2008, 00:45
tack båda, vill ha validerad-knappar, dock kanske egna knappar då. Vill ha dom för att visa någon eventuell kund ser att jag kodar just validerat, oprofessionellt, ne? Även som så tycker nog kunden att det är just mer bra att visa upp. Ja rutorna ska fixas, instämmer att de är förskräckliga nu.

Håller med dig. Har träffat på ganska många utvecklare som inte presterar validerande kod så det kan nog vara relevant.

kanton 2008-12-23 13:42

Citat:

Originally posted by Fredrik.an@Dec 23 2008, 09:05
Nu ser det bättre ut Men jag gillar som sagt vad inte det taggiga... Det du jobbar med ska inte symbolisera taggighet när det inte ska vara det. Så i mina ögon skapar det taggiga ett sämre intryck av ditt skapande... Hänger du med på vad jag menar?

Förstår vad du menar, ska lösa det med att ha loggan som separat bild som länkarna. Det funkar ju lika bra. Tack för kritiken alla =).

JimmyB 2008-12-23 17:33

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:

Ursprungligen postat av kanton

Håller med dig. Har träffat på ganska många utvecklare som inte presterar validerande kod så det kan nog vara relevant.

Håller inte med. Hade jag som utvecklare letat designer att anställa hade det där varit ett kraftigt minus. Men jag kan förstå om man vill "flasha" med att man kan validera kod för den lilla målgrupp som har hört att det är det man ska leta efter.

En stor del av målgruppen kan ingenting om webben och validering säger dem ingenting.

En del av målgruppen är proffs, och de anser att det är negativt. Webbsidan blir sämre med två knappar helt enkelt. Det är bara ytterligare två länkar att föra besökaren bort från sidan, och knappar som tar onödig fokus. Finns ingen anledning att ha dem där. Undrar man om koden är validerad så kollar man upp det själv ändå, för många lägger upp sådana länkar fast koden inte är validerad.

Och en liten del av målgruppen är sådana som letar efter sådana märken och då är det kanon för dem.

Om jag hade valt att skylta med att "vi skriver bara validerad kod" så hade jag skrivit det någonstans under "tjänster" istället för med de där knapparna.

Men, det är oavsett ingen big deal, tror de flesta inte bryr sig jättemycket.

kanton 2008-12-25 18:12

Citat:

Ursprungligen postat av JimmyB
Citat:

Originally posted by -tartareandesire@Dec 23 2008, 10:52
Citat:

Ursprungligen postat av kanton

Håller inte med. Hade jag som utvecklare letat designer att anställa hade det där varit ett kraftigt minus. Men jag kan förstå om man vill flasha med att man kan validera kod för den lilla målgrupp som har hört att det är det man ska leta efter.
En stor del av målgruppen kan ingenting om webben och validering säger dem ingenting.
En del av målgruppen är proffs, och de anser att det är negativt. Webbsidan blir sämre med två knappar helt enkelt. Det är bara ytterligare två länkar att föra besökaren bort från sidan, och knappar som tar onödig fokus. Finns ingen anledning att ha dem där. Undrar man om koden är validerad så kollar man upp det själv ändå, för många lägger upp sådana länkar fast koden inte är validerad.
Och en liten del av målgruppen är sådana som letar efter sådana märken och då är det kanon för dem.
Om jag hade valt att skylta med att vi skriver bara validerad kod så hade jag skrivit det någonstans under tjänster istället för med de där knapparna.
Men, det är oavsett ingen big deal, tror de flesta inte bryr sig jättemycket.

Jag tror jag måste ändra uppfattning och hålla med dig, kan skriva in det i min info senare att jag kodar i validerad kod. Att jag skulle"flasha" med det gör väl inget, är inte det man gör i en portfölj?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson