DistansData |
2008-12-19 23:55 |
Citat:
Originally posted by orreborre@Dec 20 2008, 00:08
Jag gjorde en beställning där (som många andra) i början av december. Det konstiga är att alla som dragit tillbaka sina ordrar fått pengarna tillbaks om man läser i forum (minhembio, m.fl.), även jag.
Vad är motivet?
|
Jag misstänker att motivet kan vara att dom gjorde en så kallad "long con" tror jag det kallas som jag läste om på nätet nånstans. Först bygga upp ett stort förtroende under en tid och leverera beställningarna, sen dumpa priserna och ligga bra på prisjämförelsesiter bl.a då får dom in många kunder, men då sluta leverera något eftersom dom inte längre har något på lager.
När kunderna börjar misströsta och begära pengarna tillbaka så betalar dom tillbaka pengarna till alla som begär det, problemet är att för varje som begär pengarna tillbaka så är det en massa nya kunder som gör en beställning och som dom sen drar ut på tiden med olika bortförklaringar om försenade leveranser o.s.v, kommer nästa vecka och nästa vecka och alla hoppas att det verkligen ska ske.
Så länge dom betalar tillbaka pengar till dom som begär det ju längre klarar dom sig utan polisanmälningar. Dom håller på så tills det inte längre går eftersom det kommer pratas om det på en massa forum o.s.v och till slut kommer ju väldigt många lägga en polisanmälan och då kan dom inte fortsätta men har fått in en väldig massa pengar.
|