![]() |
Citat:
|
Om du vill sälja videoannonser själv så kanske detta är en lösning. OpenX kommer lansera ett plugin till deras nya 2.8 version som ska stödja videoannonser.
"Next month, we are planning to launch a video ad plugin based on IAB’s VAST workflow and compatible with several leading video players." http://blog.openx.org/04/openx-ad-se...-architecture/ Chansar på att de då kommer att stödja JW FLV player. |
Tack för förslaget. Problemet är dock inte att jag inte har det tekniska som krävs. (Det finns redan på sidan.) Utan problemet verkar ligga i att inga företag i Sverige verkar vilja annonsera med videoannonser förutom på de stora sidorna som aftonbladet och liknande.
Med andra ord, jag behöver annonsörer! |
När jag har tittat på vissa leechsiter (sidor som länkar till piratinnehåll streamat) har jag sett massor av annonser som är svenska, även om dessa är under all kritik vad gäller professionalitet. Att dock ragga annonsörer själv för en liten/privat sida eller så är nog knappast lätt..
|
Citat:
|
Jag såg av en slump när jag var inne på http://www.addictinggames.com/adventurefactory.html så är det en flashvideo annons som spelas innan spelet. Det är även svenska mtv reklamer som kan spelas upp. Undra var man kan hitta sådan.
(Nej jag har ingenting att göra med den sidan) |
Har för mig att jag spårade dem annonserna till Doubleclick.com. När man är inne på deras sida så känns det dels ganska svårt att förstå hur det fungerar. Men framförallt får jag intrycket av att de vill jobba med miljard företag. Inte något sketet litet svenskt hobby företag.
|
Hmm nej det var inte samma som jag tänkte på tidigare. Så här (tror) jag att det ligger till. MTV äger addictinggames samt en väldig massa liknande sidor. Och då passar de på att göra reklam för sin egen kanal på de olika egna sidorna helt enkelt!
|
Körde inte Google video annonser?
Eller de kanske har slutat med det? Har för mig att jag körde det (~2 år sedan), tyvär så ville nästan ingen se på reklam film så bytte ut det mot textannonser. |
Jo google har ju någon video variant i adsense. Problemet är att de är som en interaktiv banner. Alltså att du måste klicka på en videobanner och så får du se videoannonsen. Det jag letar efter (och jag tror det innefattar Spindel med) är någon som betalar för att videoannonsen visas före mitt videomaterial.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:58. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson