WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   PRQ nere? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=33957)

Westman 2008-12-15 12:37

Moderatorer: rensa lite kanske?

robertsson 2008-12-15 12:44

Citat:

Ursprungligen postat av patrikweb
Citat:

Originally posted by -robertsson@Dec 15 2008, 11:54
Citat:

Verkar vara PRQ som var strömlösa, inte precis någon reservkraft med diesel där.

Det är inte alla datorhallar som stjäl sin utrustning, finns även dessa som måste köpa grejjerna för intjänade pengar

Ja finns något som heter förtal med. Ska du komma med påståenden bör du ha något underlag för det med.
Som exempelvis ett domstols beslut?

Förtal för vadå? Känner du dig träffad på nått sätt? Berätta mer i så fall om det är nått jag borde känna till!

Per 2008-12-15 14:04

Jag har raderat några inlägg som gick över gränsen. Försök att hålla er till ämnet (PRQ:s strömförsörjning) och avsluta diskussionen om patrikwebs förehavanden. Ät en pepparkaka! /Mod

SajtXL 2008-12-15 14:53

Bra

xpower 2008-12-15 18:38

Citat:

Ursprungligen postat av pokerstjärna
Citat:

Originally posted by -robertsson@Dec 15 2008, 12:44
Citat:

Originally posted by -patrikweb@Dec 15 2008, 12:03
Citat:

Originally posted by -robertsson@Dec 15 2008, 11:54
Citat:

Verkar vara PRQ som var strömlösa, inte precis någon reservkraft med diesel där.

Det är inte alla datorhallar som stjäl sin utrustning, finns även dessa som måste köpa grejjerna för intjänade pengar

Ja finns något som heter förtal med. Ska du komma med påståenden bör du ha något underlag för det med.
Som exempelvis ett domstols beslut?

Förtal för vadå? Känner du dig träffad på nått sätt? Berätta mer i så fall om det är nått jag borde känna till

Det var totalt onödigt skrivet av dig, muppa dig lite mer..
Du vet att patrik har blivit misstänkt för stöld tidigare men så vitt jag vet så har det inet blivit någon rättegång och allstå är han inte dömd eller skyldig för något. Så vem fan är du att döma?

1 point 4 you!

KristianE 2008-12-15 19:08

Hyr in PRQ in sig i nån större hall? Då borde de väl
ändå ha tillgång till generatorerna?

jomper 2008-12-15 20:51

Nej, de har en egen hall i Solna. Det har funnits reservkraft där tidigare iaf men alla maskiner verkar ju inte vara kopplade till den.

Övriga som hade problem, har era maskiner tidigare stått hos P80? Den som drabbades för mig stod där tidigare.

Det var ju bara ett mkt kort avbrott, men det tog flera timmar för oss att återställa kraschade databaser. Andra gången det händer något som får sådana konsekvenser för oss, inte så roligt.

kullervo 2008-12-15 22:16

Jag har en maskin hos PRQ i solna. Den var otillgänglig ett tag men den har inte tappat strömmen.

KristianE 2008-12-15 23:15

jomper:
Dax att flytta?..

jomper 2008-12-15 23:42

Svårt att hitta en leverantör som känns bra och kan erbjuda den trafikmängd vi behöver för rimliga pengar bara (nu har vi 10Mbit unmetered), dessutom är det ju alltid merjobb och lite krångel när man ska byta leverantör.

Men jag kikar runt lite nu. 2 st 1U och totalt kanske 600-700GB/mån i trafik kostar mig ca 5800 kr + moms / år just nu och det är det inte så många som kan matcha. Det behöver inte vara riktigt så billigt men ofta är det avsevärt dyrare.

Har hittat 3-4 leverantörer, kommer nog posta lite frågor senare då flera av dem är för mig okända aktörer.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson