![]() |
|
Citat:
Inte bra. |
Citat:
Det började förra helgen och har inträffat till och från, varför det händer har vi inte fått något konkret svar på. Edit: Fel i centralt nätsystem hos ISP, dom har gjort temporära ändringar och beställt mer utrustning, problemen ska inte finnas kvar numera enligt dom. |
Citat:
|
Vi kan såklart som vilken kund som helst ställa krav på vår leverantör.
Det är inte hur lätt som helst att ta ett par serverskåp och dra iväg till någon annan, sådant kräver fler veckors planering. Nu har dock operatören gjort ändringar och beställt ny hårdvara och lovat en lösning, kan dom inte hålla det så kan man börja fundera ;) Be din kompis höra av sig till [email protected] så ska jag lägga speciell övervakning, jag är mycket intresserad av "maken till downtime"... |
Det kan tilläggas att det mest verkar vara kunder som sitter på Telia som har problem. Orsaken är att Telia inte har avtal med alla de leverantörer som vår leverantör har peering mot. Jag vill inte direkt låta som att vi skyller ifrån oss men just vad gäller detta problem finns det inget vi har kunnat påverka. Vår leverantör sponsrar för den delen även ett antal väldigt stora siter samt delar av Windows Update så servrarna står inte hos "Kalles garageverksamhet"
M.v.h. Jesper Gate9 Webhosting |
Men att det inte finns något att göra, tycker jag låter väldigt dåligt. Har även jag en sajt hos er och måste säga att det inte är någon höjarhosting, ibland fungerar den, ibland inte å ibland lite halvt. Väldigt irriterande. Men det finns tydligen "ingenting att göra" åt det?
|
Heheh ,det låter ju strålande.. ingenting att göra "åt".
Jag har två burkar som jag själv mer eller mindre sköter. Den ena står åt swe.net i göteborg, dom har extremt lite downtime på sin lina. Den andra står hos gotanet i trollhättan, den "disconnectar" lite ibland i femsekunders perioder men inget allvarligt som direkt drabbar mina användare (det är värre med mina ssh-connections, men vi pratar trots allt nånting som inträffar typ en gång i veckan ;)). Ingen utav dom här två isperna har några "långvariga" problem. Och jag kan nog lova att båda garanterar att om ett problem uppstår så är det något dom kan "göra nåt" åt :) Nu är det såklart dedikerad hosting och helt egen hw, men ändå. Jag förstår inte era problem helt enkelt. Mina 0.15 kronor. |
Jag har också lite svårt att se att folk är nöjda, min sida duwaldt.se är nere för jämnan. =( Som nu till exempel..
|
Gate9 har ju mailat info...
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:05. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson