WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Binero - återigen problem med faktureringen (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=33914)

biokonsult 2008-12-12 15:26

Det är klart att man blir sur /förbannad, men när man tittar från ett neutralt perspektiv så bör man hålla ordning på räkningen, om man nu har en viktig sajt så att säga? Dock om jag inte skulle få räkningen så skulle jag inte veta om /när den skulle betalas :P

htiawe 2008-12-12 16:10

Om nu räkningen fastnat i spamkorgen utan att du märkt det så känns det som att även påminnelsen har kunnat hamna där.

Håll koll på räkningarna istället och gnäll inte när det är dina rutiner som är att skylla.

JonathanS 2008-12-12 16:12

Efter att ha läst igenom denna tråd ser jag att vissa saker jag skrivit kan uppfattas som rätt så hårda och elaka ord. Det var absolut inte min mening. På inget sätt är vi helt felfria. Det finns väl ingen som är det? Det är därför vi håller på att undersöka vad det är som har hänt för de kunder som säger att de inte har fått någon påminnelse.

I vissa fall, som med Drezzzers faktura, så kan fakturan/påminnelsen felaktigt ha klassats som spam (av någon orsak eller hos någon leverantör). Då måste vi givetvis kolla upp det och se om vi kan motverka det på något sätt. Ni som skickar e-post till användare med Hotmail, Gmail etc. vet säkert hur hur detta fungerar.

Det kan likaså uppstå fel med våra e-postutskick. I det här fallet har ett flertal kunder fått våra påminnelser, samtidigt som andra inte hade fått det. Då gäller det att vi kollar upp och löser det också.

Oavsett vad så tar vi givetvis sådana här saker på allvar. Vi vill inte stänga ner en kund som har som avsikt att fortsätta anlita oss. Det vore ett affärs- och företagsmässigt självmord. Om någon annan här på WN har missat en påminnelse från oss, meddela oss då gärna om det på [email protected] så att vi får möjlighet att följa upp det ordentligt.

Björklund 2008-12-12 16:32

Citat:

Originally posted by JonathanS@Dec 12 2008, 17:12
På inget sätt är vi helt felfria. Det finns väl ingen som är det?

Eh? Hallå!! Det finns det väl visst? Patrikweb såklart! :rolleyes:

JonathanS 2008-12-12 16:36

Citat:

Ursprungligen postat av jonasb76
Citat:

Ursprungligen postat av JonathanS
På inget sätt är vi helt felfria. Det finns väl ingen som är det?

Eh? Hallå Det finns det väl visst? Patrikweb såklart! :rolleyes:

Ah, just det! :o F'låt Patrik, slå inte ner på oss nu.

SpaceDump 2008-12-12 16:46

En idé är kanske att skicka påminnelser per vanlig post. (vi gör inte det, vi skickar den originalfakturan per post och påminnelsen per epost, eller tvärtom om kunden valt att få fakturan via epost istället)

Krav och KFM går självfallet via posten oavsett. :)

//Anders

patrikweb 2008-12-12 16:51

Är lat på den biten, så inte många konton som blir avstänga hos mig inte. Finns säkert några kontot från flera år aktiva. 3m-1år då kanske man orkar stänga ner kontot helt.

Men kan ju tycka att påminnelser över mail inte är det bästa, visst jag skickar med påminnelser över mail men stänger ju inte ner ett konto utan att med skicka påminnelse över brev om det behövs.

EDIT: Bästa är använda läsbekräftelse, visst kunden behöver inte välja att skicka tillbaka ett men är kunden seriös så lär dom göra det och då vet man alla fall om kunden fått mailet.

JonathanS 2008-12-12 17:16

Citat:

Ursprungligen postat av SpaceDump
En idé är kanske att skicka påminnelser per vanlig post. (vi gör inte det, vi skickar den originalfakturan per post och påminnelsen per epost, eller tvärtom om kunden valt att få fakturan via epost istället)

Vi erbjuder givetvis möjlighet till fakturering via vanlig post, men e-postfakturering är klart populärare bland våra kunder. Att skicka ut saker via vanlig post kostar dessutom en extra slant och i relation till månadsavgiften för vårt Privatpaket (69 kr) är en postavgift (45 kr) rätt så saftigt. Men visst, det är en idé.

Citat:

Originally posted by -SpaceDump@Dec 12 2008, 16:46
Krav och KFM går självfallet via posten oavsett.
Usch och fy, sådana elaka saker sysslar inte vi med.

Citat:

Ursprungligen postat av patrikweb
Är lat på den biten, så inte många konton som blir avstänga hos mig inte. Finns säkert några kontot från flera år aktiva. 3m-1år då kanske man orkar stänga ner kontot helt.

Mm, helt rätt inställning. Jag säger som min lillebror: orka! :rolleyes:

SpaceDump 2008-12-12 17:29

Citat:

Originally posted by JonathanS+--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (JonathanS)
Citat:

Originally posted by SpaceDump@Dec 12 2008, 16:46
Krav och KFM går självfallet via posten oavsett.
Usch och fy, sådana elaka saker sysslar inte vi med.
[/b]

Vi gör inte heller så vad gäller våra webkunder, däremot colo/dedic-kunder, kanske bör tilläggas. :)

<!--QuoteBegin--JonathanS

Vi erbjuder givetvis möjlighet till fakturering via vanlig post, men e-postfakturering är klart populärare bland våra kunder. Att skicka ut saker via vanlig post kostar dessutom en extra slant och i relation till månadsavgiften för vårt Privatpaket (69 kr) är en postavgift (45 kr) rätt så saftigt. Men visst, det är en idé.
[/quote]
Att det skulle kosta 45:- i postavgift är ju iof lite att ta i, på sin höjd kostar det 15-20:- inklusive arbete. Som exempel kostar det i vårt fall ~8:- per styck.

emilv 2008-12-12 17:38

Citat:

Originally posted by SpaceDump@Dec 12 2008, 17:46
En idé är kanske att skicka påminnelser per vanlig post.
Jag kan meddela att det funkar bra för oss.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson