![]() |
Citat:
Jag har gluttat i loggfilerna och sett väldigt mycket trafik från några ip-nummer. Men frågan är hur många företag därute som har den tekniska kollen. Google borde ju själva redovisa hur/vilka som klickar på annonserna, samt när. |
Nej, det står mig veterligen inte uttryckligt någonstans där jag har läst det. Alla deras counter-measures mot fraud är ju hemliga.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Det är väl inte så konstigt att Google håller sina skydd mot fraud clicks hemliga då det annars vore bra mycket lättare för de oärliga att göra just fraud clicks.
Men betänk vad Google skulle förlora i omsättning om det visade sig att skydden är otillräckliga så man kan med sunt förnuft misstänka att de satsar stora resurer på att förhindra sådant, och man kan se att de ibland återbetalar pengar i Adwordskontona. Jag vet att i extremt konkurensutsatta branscher där klickpriserna är snordyra så finns det företag som just tvättade fram loggfilerna och som mailade eventuella konstigheter till Google och att Google då oftast valde att återbetala pengarna. Men dessa uppgifter är gamla då jag var på en sökmässa i Stockholm ca: 4 år sedan och en av gäst talarna var ett Engelskt konsultföretag och de hade många Lånekunder som betalade då ca 100/klick på vissa ord. Så det har ju hänt en del sedan dess och klickpriserna i Sverige är lång ifrån England. |
Jag har fått redovisat på mina fakturor från Google när de återbetalat pengar och det har jag aldrig behövt påpeka för dem utan de har järnkoll på sånt själva.
Det var många år sedan som Google blev stämda i en grupptalan, för fraud-clicks, jag antar att de därefter har varit petnoga med att allt ska gå rätt till, så jag har fullt förtroende för att det gör just det; Går rätt till! |
Citat:
|
Allt handlar ju om vad priser per klick är och hur mycket jobb någon vill lägga ner.
Att koda ihop något som tar en en lista med proxy servrar och sedan klickar random dygnet runt är ju inte så svårt att koda. Eller om man har större IP serie, men där borde google ha mer koll om det kommer 250 klick från och samma IP serie. Kanske går komma förbi om man tar enstaka klick om dagen random men. Men tror risken är rätt liten att någon skulle göra en sådan sak, känns väl mer att dom klickar lite random från jobber, hemmet eller något wlan max. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:33. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson