WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Bloggar (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=33610)

Pixelstorm 2008-11-29 11:25

Citat:

Originally posted by Kedi@Nov 29 2008, 11:04
Sedan verkar det krångligt att installera wordpress.
Knappast... bland det lättaste som finns! Tar bara nån minut att installera WP! :)

Pixelstorm 2008-11-29 11:29

Citat:

Ursprungligen postat av Kedi
Citat:

Ursprungligen postat av Magnus_A
Wpmu låter dig köra många bloggar på samma installation. Lite meck men det får man ta.

För att kunna installera wordpress så är jag tvungen att skaffa ytterliggare ett konto hos Loopia.

Om du bara behöver ett Unix-konto hos Loopia men idag har Windows-konto så kan du be dom göra om det. Har för mig att man får göra 1 sån ändring gratis. Ska tydligen ta bara några minuter för dom att fixa det.

Kedi 2008-11-29 12:17

Citat:

Ursprungligen postat av Pixelstorm
Citat:

Originally posted by -Kedi@Nov 29 2008, 10:58
Citat:

Ursprungligen postat av Magnus_A
Wpmu låter dig köra många bloggar på samma installation. Lite meck men det får man ta.

För att kunna installera wordpress så är jag tvungen att skaffa ytterliggare ett konto hos Loopia.

Om du bara behöver ett Unix-konto hos Loopia men idag har Windows-konto så kan du be dom göra om det. Har för mig att man får göra 1 sån ändring gratis. Ska tydligen ta bara några minuter för dom att fixa det.

Nej, jag tänker inte ändra från windows till unix på Loopia.

Kedi 2008-11-29 12:18

Har hittat en blogg som har spamskydd.

kw_wasabi 2008-11-30 02:12

Citat:

Originally posted by Kedi@Nov 29 2008, 13:17
Om du kör bloggen på en subdomän (blogg.dinsida.se) så kan du ändra till Unix på bara den subdomänen och låta huvuddomänen ligga på Windowsserver.

Loopias blogg har väl spamskydd? Under "Options -> Discussion" kan man fylla i comment blacklist osv.

Kedi 2008-11-30 10:49

Citat:

Ursprungligen postat av kw_wasabi
Citat:

Om du kör bloggen på en subdomän (blogg.dinsida.se) så kan du ändra till Unix på bara den subdomänen och låta huvuddomänen ligga på Windowsserver.

Loopias blogg har väl spamskydd? Under "Options -> Discussion" kan man fylla i comment blacklist osv.

Nej, de bloggar som man kan aktivera hos Loopia har inget spamskydd och sedan tänker jag inte skapa subdomäner för att kunna köra wordpress på Unix.

WebWatch 2008-12-01 13:31

Akismet är underbart spamskydd till Wordpress.

Duger inte det ? Eller har du hittar bättre ?

kw_wasabi 2008-12-03 03:51

Citat:

Citat:

Originally posted by -kw_wasabi@Nov 30 2008, 03:12
Citat:

Nej, de bloggar som man kan aktivera hos Loopia har inget spamskydd och sedan tänker jag inte skapa subdomäner för att kunna köra wordpress på Unix.

Gör om huvuddomänen till Unix då? Om du ändå bara ska använda den till en blogg som kräver Unix-server. Du ändrar ju inte hela kontots operativsystem bara för att du ändrar på en av dina domäner....

Kedi 2008-12-03 10:41

Citat:

Ursprungligen postat av kw_wasabi
Citat:

Originally posted by -Kedi@Nov 30 2008, 11:49
Citat:

Originally posted by -kw_wasabi@Nov 30 2008, 03:12
Citat:

Gör om huvuddomänen till Unix då? Om du ändå bara ska använda den till en blogg som kräver Unix-server. Du ändrar ju inte hela kontots operativsystem bara för att du ändrar på en av dina domäner....

Suck ... Nej, jag tänker inte göra om domänen till ett unix domän och det har jag skrivet ett antal gånger nu att jag inte tänker förvandla något till unix.

spajk 2008-12-03 10:55

Eftersom du vägrar ta emot våra tips eller hjälp så kanske du bör titta själv på t ex:
http://www.hotscripts.com/

Sök, hitta, skapa.
Lycka till.

PS: Ibland hjälper det att vara flexibel..

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson