![]() |
Citat:
|
En fråga är ju om du har testat om buggen verkligen finns i den MySQL v5.0.51 som finns hos respektive hotell. Det är ju t.ex så att Debian och Ubuntu mfl kör med egna patchar ovanpå 5.0.51a, och enligt launchpad så ska iaf 5.0.51a i Ubuntu vara fixat mot "ORDER BY med GROUP" (gjorde bara en snabbkoll).
Vi har kört 5.0.51a i produktion ganska lång tid och det är en hyffsat stor installation med replikering mm och har inte trillat på ett enda fel än så länge iaf, men det kan ju vara ren tur också iofs, sånt har ju hänt förr. Eller pratar vi om hotell som kör Windows? För då är det ju naturligtvis en annan femma då de väl ganska troligen kör med orginalversioner ifrån MySQL rakt av... 4.1.11 låter extremt konservativt, t.ex Debian Stable (etch) kör med 5.0.32 och det är ju en annars ganska konservativ distribution milt sagt :) |
Ja det går säkert att laga och patch. 5.0.58 verkar redan bättre.
Men Jag gör som Google och håller mej till enkla MySQL 4. |
Jo för hela Googles arkitektur bygger på MySQL... :lol: :rolleyes: Du ska nog kolla upp MapReduce och BigTable :)
Att Media Temple skulle vara något speciellt fick mig också att småskratta, men vi har väl olika definitioner om vad professionella webbhotell är helt enkelt. Edit: märkte att jag väckte en zombietråd till liv här, sorry :unsure: |
http://www.mysql.com/customers/customer.php?id=75
Media Temples äger. Det enda som slår det är om du kör din egna server. |
|
Citat:
Google använder i princip alla olika tekniker som finns (har funnits), både inom utveckling och storage, det är ett krav för att de ska kunna ligga framför kraven som sätts på deras tjänster. Ni har dom ju utvecklat en hel del själva också, GFS t.ex. Nästa gång du säger "som Google" så specificera vilken tjänst eller applikation du syftar på, det gör saker och ting lite klarare. http://highscalability.com/google-architecture Vad är det som äger med Media Temple? Vi crashade deras MySQL (5 dessutom, inte 4) db första dygnet pga överlastning. Deras kundtjänst är dessutom ett skämt. Jag har sedan länge lämnat shared hosting och kör på VPS, men jag skulle aldrig rekommendera MT till någon baserat på egna erfarenheter. |
Du kanske kunde se kontexten... Jag säger att jag hellre väljer kör MySQL 4 än 5 och det valet gör Google med, de har inte gått över till 5.
Ja, VPS är ett bättre alternativ, men för shared hosting är (mt) så bra det blir och kunsservicen ÄGER såvida man inte är arrogant och pucko i huvudet. |
Citat:
|
Då är det bra att det finns alternativ som är bra för idioter.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:17. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson