![]() |
Citat:
|
Men nu gick det här lite från ämnet. Det som fashinerar mig är alla skit sidor med en jäkla massa besökare :P
|
Kan du ge exempel på skitsidor som har många besökare?
Det finns två vägar till att få många besökare. 1. Utveckla en bra webbsida som folk uppskattar 2. Mördande reklam Sedan så är naturligtvis vanans makt stor. Den tjänsten som folk börjar använda först håller de kvar vid. Webbläsaren Internet Explorer och många andra av Microsofts produkter är bra exempel på detta. Det finns bättre alternativ, men det struntar folk i så länge det fungerar. |
Sidan har potential att bli en grund till mycket kunskap!
Utan problem, det är ett pågående projekt, så ni har massor med tid att jobba på det samt leverera mer filmer. Men framför allt, fixa så att sidan går till helskärms läge direkt.. Tex när man kommer in på eran sida så ska det finnas en knapp som tar en till själva programmet direkt. det blinkade och hade sig några sekunder innan det kom fram något. som kändes lite b. Men när jag väl kom in i programmet så var det helt klart bra. Buggar och sådant får finslipas. Ang besökare så kommer det garanterat öka när ni funnits ett tag. Mera filmer och gärna avencerade saker. Grunder finns överallt. Men hoppa inte från grund till avencerat bara. Jag tror på er, jag ska lära mig fler språk snart så kommer kika in på eran sida då. |
Citat:
Här är några exempel på sajter som är 'fula' enligt många hippa webmasters: http://www.plentyoffish.com/ En grats tjänst med runt 1 miljon dagliga besökare och $300 000 per månad i adsense intäkter. http://www.drudgereport.com/ Enormt många dagliga och trogna besökare till en sida som endast har länkar till nyheter. http://www.craigslist.com Världens största sajt för radannonser Fula webbplatser säljer. Fula webbplatser har i många fall en förmåga att förmedla ett förtroende till sina besökare. Faktum är, att dessa fula webbplatser har förmågan att presentera en perfekt marknadsföring. Så vad är då deras budskap? jo, Du kan lita på oss. Vi är ett familjeägt företag och inte anställa av nåt flashigt marknadsföringsteam. Vår hemsida är enkel, men mycket funktionell. Viktigast av allt, vårt mål är att göra ALLT för våra kunder, inte nödvändigtvis lära sig allt HTML, CSS och cool webbdesign Som sajtägare och vana Internetanvändare, glömmer vi ofta att en mycket stor del av Internetanvändarna är faktiskt rädda för Internet. Även om shopping online växer, så har de flesta människor fortfarande en oro för säkerheten online och opersonliga webbplatser gör definitivt inte saken bättre. De flesta människor vet faktiskt inte ens hur man surfar effektivt och endast använder de standardverktyg som ges till dem när de tar datorn ur lådan efter de kommer hem med nya datorn. Och detta är en anledning till att fula webbplatser kan sälja. Den brist på professionalism som sajten reflekterar, leder folk till att tro att de har att göra med en individ (en människa). Webbplatser kan man ju inte lita på, men individer kan man lita på.(oftast) Även om ovanstående teori gäller i många exempel, så tror jag att det finns fler orsaker till framgångarna för fula webbplatser än att bara att förmedla förtroende. Många av de webbplatser som jag ovan nämnde har en underliggande drivkraft som kan hänföras till deras framgång: de är nämligen extremt lätt att använda. Så vad finns det att lära av detta. Jo, tänk lite mer på besökaren och lägg lite mindre energi på att få sajten att validera i W3C m.m. Jag pratade för ett par månader sen med en kille som driver en relativt känd och stor webbshop här i USA. Han hade tidigare i år anlitat en ansedd designbyrå för att uppdatera sin gama design från 1998. Det bar sig inte bättre än att han tappade nästan 50% i försäljning med exakt lika många besökare. Efter 3 månader bytte han tillbaka till den 'urgamla' designen och försäljningen gick tillbaka till det normala igen. http://www.amazon.com Ett annat klassiskt exempel put that in a pipe and smoke it. ;) |
blocket och aftonbladet är inte heller så snygga
|
Citat:
Tack för svaret |
Citat:
Men tanken med den här tråden var inte att jag undrade varför "fula" sidor får mycket besökare, utan varför dåliga sidor (informations fattiga eller liknande) får besökare medans andra kvalificerade sidor inte får det. Men det kanske har som tidigare nämts, att göra med tiden som man har funnits på internet med. |
Citat:
Om du hittar informationsfattiga sidor med många besökare så kan jag svära på att de gör mycket reklam - på ett eller annat sätt (ja, spam är också "reklam"). |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:35. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson