![]() |
Davve: Jag vet inte hur din textfil ser ut, men om det är tex en rad så kan man markera en rad sedan ctrl-x och sedan gå dit det ska klistra in crtl-v, trycka på utför och sedan gå tillbaka till dokumentet..... sedan börja om..... och om igen. Men måste man läsa och tolka det man ser så funkar det inte.
|
Nä, jag har en lista på mina kunder epost som jag sparade i en textfil med en på varje rad. Nu bygger jag en databas över dessa och flyttar in i en acess db från den filen. Tror du det programmet kan fixa det åt mig? att ta en ny rad varje gång och lägga på ny rad i db?
|
Ja, det är klart.... (men det fins kanske lättare sätt, jobbar inte med acess db) om du har filen öppen och klipper ut den översta raden och sedan klistrar in den där du vill ha den och om du sedan trycker utför. och sedan går tillbaka till filen.... sedan låter programet göra om det flera gånger.
|
Firefox och sen laddar du ner denna plugin:
http://extensions.hesslow.se/extension/2/Check+All/ |
Det är mycket enklare än så:
1) Tryck på första rutan 2) Gå till sista rutan 3) Shift + Tryck på sista rutan Fungerar i alla browsers jag har använt. Edit: Tror dock boxarna måste vara id-nummererade eller något liknande. |
Näää det gick inte. Tack ändå! Det får bli manuellt slavarbete :) Jag får börja nu.
|
Som någon sa angående Access så finns det ju funktioner i programmet för att importera textfiler, där standard är semikolonavgränsade sådana, men där man kan specificera "avgränsningen" att vara ny rad istället...
|
Hej,
Följande javascriptkod borde du kunna köra från "adressraden" i din browser för att markera alla checkboxes på sidan: javascript:var c = new Array();c = document.getElementsByTagName('input');for (var i = 0; i < c.length; i++){if (c[i].type == 'checkbox'){c[i].checked = true;}}void(0); Hoppas du inte redan är klar :) |
Citat:
|
Bra att iaf någon fick nytta av det. Tror dock att Terabyte redan är klar med sitt klickande :)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:32. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson