WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Företagsamhet, juridik och ekonomi (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Val av bank (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=32717)

Anders Larsson 2008-10-25 11:41

Citat:

Originally posted by Wojt@Oct 23 2008, 17:48
Jag gillar SEBs internetbank.
Kör även Swedbank men den är inte lika välputsad.

Åh, jag tycker precis tvärt om. Vem fan har konstruerat menysystemet på sebs internetbank?

Jan Eriksson 2008-11-14 10:00

Väcker liv i denna tråd och frågar, vilken bank ska man välja? Vill ha en sund bank som inte spekulerar för mycket, inte har extremt stora bonusar osv. Har Swedbank idag men eftersom vi startar ännu ett bolag så vill jag att vi prövar en annan bank.

Vi ska ha visa/mastercard och bankgiro, kunna på en bra sätt kunna betala våra räkningar. Gärna låga avgifter. Behöver inte ha något kontor.

Vad ska vi välja?

mcfluff 2008-11-14 10:26

Inte testat de andra, men jag är nöjd med mitt hos handelsbanken =)

MMC 2008-11-14 11:01

Jag har erfarenhet av SEB, Swedbank och Handelsbanken och rekommenderar Handelsbanken å det starkaste. Med en bra kontaktperson på lokalkontoret åstadkommer de underverk.

Jan Eriksson 2008-11-14 11:28

tackar, Har fått flera tips på Handelsbank. Ska kolla upp mitt lokalkontor och se vad de kan erbjuda.

Gustav 2008-11-14 18:25

Citat:

Originally posted by jonny@Oct 22 2008, 11:41
Det finns ingen riktigt bra svensk bank. Nordea är klart sämst av de jag provat. Mest nöjd har jag varit med Handelsbanken. SEB har mycket dumheter för sig de också.
Vad var det som du inte gillade med Nordea?

Jag använder Plugirot och har på så vis haft mycket kontakt med Nordea. Här i Täby så sköter de sig i alla fall förträffligt. När jag stöter på något problem så behöver jag bara lyfta luren och ringa, så skickar de över både tekniker och säljare till mitt kontor. Hittills så har de kunnat hitta lösningar för alla mina behov som relaterar till banktjänster.

klein 2008-11-14 18:40

Citat:

Originally posted by x1/9@Oct 22 2008, 08:54
Någon som har ett förslag på en bank som passar oss e-handlare.
Har sewdbank men tycker att jag inte fått bra kontakt med min bankman samt att det är många smygavgifter.

Vill du ha någon som klara krisen eller vill ha bra tjänster? Handelsbanken är väl dom som inte behöver gå till bank aukten.. Dock har dom en usel internetjänst utan dosa.

Nicklas 2008-11-14 18:50

Citat:

Originally posted by x1/9@Oct 22 2008, 07:54
Någon som har ett förslag på en bank som passar oss e-handlare.
Har sewdbank men tycker att jag inte fått bra kontakt med min bankman samt att det är många smygavgifter.

Jag kör Swedbank nu och är mer nöjd med dem än Nordea som jag hade tidigare.
Mitt tips: Var hårda mot dem och byt ut din personliga bankman så att du kan få en som är mer lyhörd.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson