![]() |
Kan vara en kompis som leker med skype också.
|
Citat:
Om vi tar Storbritannien (landsnr 44) som exempel så kostar det enligt Telias hemsida (standardpriser) 0,95 kr/min att ringa dit. Att ringa till en mobil kostar 3,50 kr/min om nummerserien börjar med 70, 75 - 79, 870. Några andra priser per minut finns inte till Storbritannien, hur kan de då debitera en hög minutkostad? Eller kommer det en separat faktura från Storbritannien? |
Man köper ett betalnummer så kan man bestämma själv vad man tar i minuten
|
Citat:
|
Det beror väl på om du har något spärr för det, klart man ska kunna betala för en tjänst med ett abonnemang man betalar för trotts att tjänsten inte ligger i sverige?
|
det går INTE ringa betalnummer i utlandet. för att ringa betalnummer måste operatören ha avtal med betalförmedlaren och det har aldrig utländska teleoperatörer.
det som förekommit är att banditer skriver avtal med satellitoperatörer eller telefonibolag i långtbortistan som kostar 19.95 - 99.95 kr/min att ringa. sedan har dom en dator som ringer 1 signal till tusentals människor som ringer tillbaka till dessa dyra länder/satelliter och får lyssna på musik för 20-100 kr/min. Telia stoppar sin del i fickan och skickar resten till felia i långtbortistan som delar på pengarna med banditerna. |
OK, tack för klargörandet robertsson! Nu är jag med på hur det fungerar, det är alltså inte några betalnummer utan dyra satellitsamtal och liknande.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:12. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson