dannel77 |
2008-10-09 01:08 |
Citat:
Nu är ju för all del inte Posten en myndighet....
|
Jo det är dom! :) Iaf. uppträder dom på det sättet. Dom skickar ut logistikfakturor med felaktiga (för höga) fraktavgifter, när man sen påtalar att fakturan är fel (händer oss hela tiden) så får man till svar att det är för mycket jobb med att skicka en ny, man ska istället betala och sen får man *be* dom om rättning i ärendet, och så gör dom en prövning.. Dessutom får man vänta ca 4 veckor på att få tillbaka pengarna, medan dom själva har 10 dagars betalningstid på sina. 20 och 30 dagar går att få också, men då tar dom en viss % på beloppet i avgift.. Vi sa upp vårt autogiro med Posten av denna anledning, dom drog för mycket pengar konstant, jag ringde dom och förklarade detta och sa att vi kommer inte att betala några fakturor förrän beloppen är korrekta, fick till svar att "det bör ni nog göra för annars går dom ju till inkasso", oavsett om beloppen är korrekta eller ej.. Fascistmetoder.
Finns mycket roliga saker att berätta om Posten, vår kontakt bröt benet i maj månad, kanske inte så kul men hela historien är det, sen fick vi en tillfällig annan kontakt under dom 5-7 (eller var det 10 veckor hon var borta). När hon väl återvände så skulle alla ärenden vi hade (trasigt gods som vi reklamerat utan att få ut full ersättning, ett utlandspaket som vi fått i retur utan att det gick iväg, som dom dock debiterat oss full avgift för, lösa sig trodde jag. Men då fick vi veta att hon gått på semester och skulle vara borta ytterligare 5-6 veckor. Personen som ersatte henne under denna tid, hade uppfattningen att han inte kunde hjälpa oss direkt i något ärende egentligen, utan han kunde endast förmedla det vi la fram..
Senast i september hade vi en reklamation på ett förlorat paket, efter 4-5 veckor hör jag av mig till reklamationsavdelningen med mitt ärendenummer och får till min stora förvåning (not) veta att killen som har hand om ärendet precis har kommit tillbaka från semestern och knappt hunnit titta på det. Bisarrt. Jämför Posten med ett bolag som tex. UPS så får man skillnader i service som är som natt och dag.
|