WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   www.webnetworks.se (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=32295)

BoISaren 2008-10-01 18:34

Skickade mail och frågade vad dom tyckte om detta. Fick detta svar:

Citat:

Det är aldrig lätt att ta det sista steget att offentligt uttrycka sitt värde. Jag ser inga som helst fel med att försöka etablera en verksamhet efter de grunder som uttalandet framhävt. Det glädjer mig faktiskt att sträva efter något och utvecklas under loppet. Framtiden är obeskrivlig och tar man ingen ståndpunkt någon gång i tiden får man aldrig veta. Webnetworks har en lång väg att gå och mycket cynism att handskas med under den kommande framtiden dock ligger vår grund kvar. Vi ska vara ett företag som levererar företagshemsidor till ett fast pris. Vi ska ge möjligheten till företag som har ett bindande abonnemang att få möjligheten till en likvidation och den hjälp som krävs för att komma ur detta.

Mvh,

Arnold Sjölander

Internet Sweden 2008-10-01 19:37

Citat:

Originally posted by BoISaren@Oct 1 2008, 18:34

Citat:

Det är aldrig lätt att ta det sista steget att offentligt uttrycka sitt värde. Jag ser inga som helst fel med att försöka etablera en verksamhet efter de grunder som uttalandet framhävt. Det glädjer mig faktiskt att sträva efter något och utvecklas under loppet. Framtiden är obeskrivlig och tar man ingen ståndpunkt någon gång i tiden får man aldrig veta. Webnetworks har en lång väg att gå och mycket cynism att handskas med under den kommande framtiden dock ligger vår grund kvar. Vi ska vara ett företag som levererar företagshemsidor till ett fast pris. Vi ska ge möjligheten till företag som har ett bindande abonnemang att få möjligheten till en likvidation och den hjälp som krävs för att komma ur detta.

Mvh,

Arnold Sjölander

:blink:
Gissar mig till att texten är framtagen med hjälp av något av följande alternativ:

- Konsten i att använda ord man inte själv förstår innebörden av..
- Google translator
- SFI-kurs (Svenska för Invandrare)
- Nylig konsumtion av "magic mushrooms" eller motsvarande hallucinationsframkallande berusningsmedel..

Thor 2008-10-01 19:45

Citat:

Ursprungligen postat av Internet Sweden
Citat:

Ursprungligen postat av BoISaren

Citat:

Mvh,

Arnold Sjölander

Gissar mig till att texten är framtagen med hjälp av något av följande alternativ:

- Google translator
- Nylig konsumtion av "magic mushrooms" eller motsvarande hallucinationsframkallande berusningsmedel..

Jag tror han är ganska representativ för en stor del av WN's användare. Det är alltså alternativ #1 som är rätt.

hubbert 2008-10-01 20:16

Lika bra att jag drar hela mailet som kom idag då från honom
Citat:

Efter det kommit till min kännedom att vår sökrobot tilldelats fel parametrar i sökdjupet har tidigare ebrev med beteckningen "Er hemsida liggen inom ramen för en likvidation," skickats ut till alldeles för många receptorer. Infinner inte er domänadress inom något av följande nätverk; Smelink WEB, Skandiaweb eller Bluerange ber bortse från tidigare skickad information. VI HAR INTE möjlighet att förse er med den nödvändiga informationen som krävs för en avveckling av era abonnemangsavgifter!!. Vi kommer att radera det gamla registret och sköta alla registreringar manuellt framöver. Vi ber därför de anhöriga att skicka ett tomt mail till [email protected] för att fortsätta få information om hur likvidationen går till i annat fall ber vi er vänta.

Med Vänliga Hälsningar,

Ja tog bort bort hans namn av hänsyn.
Tycker att språkbehandlingen är, tja låt oss säga intressant.
Speciellt det där med att man är anhörig till en webbplats, fetstilsmarkerat av mig.
Visst man har en särskild relation till sina webbplatser, så att kalla sig för anhörig kanske inte är så fel ändå :D

digi 2008-10-01 23:11

Han hade en skön msn-adress iaf ;)

Lime 2008-10-03 10:36

Jag tycker det är ett väldigt otrevligt spam som säkert oroar många mottagare. Mycket dålig stil av Webnetworks (dvs Arnold Sjölander). Oseriöst "företag".

kw_wasabi 2008-10-06 01:12

Skrämselpropaganda säljer (se Aftonbladet och Expressen)

Det är riktigt dålig marknadsföring av Web Networks. Om man som företagare får betala en engångskostnad för webbplats eller om det är ett "abonnemang" med årsavgift är ju något man beslutar om från första början. Det framgår ju ganska tydligt när företaget sluter ett avtal med en webbyrå.

Han skrev också något om att en webbplats ofta kostar över 100000 kr under företagets livstid. Jag tycker det är en väldigt låg summa att skrämmas med, SAAB och Volvo skulle bli överlyckliga om kostnaden för deras webbplatser stannade vid 100000 kr.

rhdf 2008-10-06 10:10

Citat:

Ursprungligen postat av Internet Sweden
Citat:

Ursprungligen postat av BoISaren

Citat:

Mvh,

Arnold Sjölander

- Google translator

googlade lite och hittade ett alster till med samma lysande språk

http://vakanser.se/jobb/rutinerade+wow+team+sokes/

ok, med en flickvän som spelar WoW så förstår jag ord som Guild, instans och loot.
Men att man kan jobba med det var nåt nytt

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson