Internet Sweden |
2008-09-29 23:32 |
Citat:
1. De hade inte reserverat min domän när jag reggade den.
|
- Det har jag förstått ja..
Citat:
2. De enda reservationerna de hade då var com.nu, co.nu, net.nu, org.nu, mil.nu, gov.nu, edu.nu, int.nu, web.nu, info.nu, firm.nu, store.nu, arts.nu, rec.nu, nom.nu, niue.nu, nunames.nu, www.nu, mail.nu, nic.nu och support.nu
|
- Ser det inte som relevant nej..
Citat:
3. De har tydligen inte reserverat den nu heller eftersom den inte är med i din uppräkning.
|
- Jag listade den inte för att jag räknade upp de liknande domänerna jag hittade i ett nafs. Men jag missade flera andra bla n-u.nu
Domain Name (ASCII): nu.nu
Record status: Reserved
Citat:
Jag är ledsen, @InternetSweden, men att bli av med domäner - oavsett skäl, gör folk oroliga. Var tycker du gränsen ska gå? Du försvarar oftast inte regler som innebär begränsningar i registreringar och jag kan inte tänka mig att du accepterar detta om det vore din egen domän eller om det vore IIS som fått för sig att återta redan sålda domäner?
|
- Jag anser att det är beklagligt, dels att du i förstaläget fick möjligheten att registrera den och i andraläget att du inte blev kompenserad för deras beslut - däremot anser jag att själva agerandet ATT konfiskera just den domänen inte är att klandra. Visst jag hade nog svurit en och två gånger, men jag (sannolikt också du) skulle ha varit medvetna om vissa förenade risker..om att just det som skedde skulle ske.
Citat:
Notera att @InternetSweden och jag verkar vara överens i samtliga frågor förutom det som kallas "grandfathering", alltså, om någon registrerar en domän och reglerna senare ändras, får de som redan har en registrerad domän behålla denna. Det gäller för enbokstavs .com, .net och .org, det gäller för .edu, det gäller - så vitt jag vet - för varenda toppdomän jag känner till - och det borde även gälla för .nu.
|
- Det är helt och hållet upp till registret att besluta och "my humble thoughts" om just nu.nu är att den ger förvillande associationer till registret för .nu - därmed bör och ska den undanhållas publik registrering (men följt av en rimlig ersättning/hittelön till dig)
Citat:
Eftersom många här redan känner till storyn (och är trötta på den) undviker jag också att posta, så vida det inte gäller en tråd som någon annan startar i exakt detta ämne.
|
- Hmm det sa du sist också ;) men var lugn - Jag kommer att hålla ett öga på dig..
|