gummianka |
2008-09-26 00:39 |
Citat:
Originally posted by WebboT@Sep 25 2008, 23:12
För att sätta lite perspektiv på hur allvarligt läget är så kan jag säga att bara i min omkrets så känner jag 3 st personer som har tagit ut alla sina pensionspengar, besparingar m.m. och köpt GULD och grävt ner på hemlig plats. Dessutom köpt sån där "hemsk" torkad militärmat som håller sig i hundra år. Jo, detta är helt sant, en kille jag känner har köpt på sig mat för 12 års förbrukning!
Detta låter kanske "löjligt" hemma i trygga lilla Sverige, men går USA ner så dras Sverige med av bara farten.
|
Men...nä, det måste vara något fel, du menar att det här kan hända i USA som är ett så tryggt och säkert land ? Kan det vara så att den tryggheten helt enkelt är en chimär som man har lyckats sälja in lika bra som bilden av en välmående ekonomi ?
Jag har uppfattat det som att du är svensk, men bor i USA; men kan iaf inte låta bli att tycka att du framstår som den typiska stereotypa bilden av en amerikan, du låter nästan lite stolt över dom enorma summor som är inblandade trots att det är skulder vi pratar om ...och jag kan inte låta bli att tycka att det låter som att du VILL att även vi "i trygga lilla Sverige" (i motsats till otrygga USA ? näeee...) ska dras med i en ekonomisk kris, ju djupare desto bättre, annars skulle det ju göra USA helt betydelselöst...
som sagt, hur var det med tryggheten i korruptionens USA ?
|