WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   E-kommers (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   SveaWebPay (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=32062)

THL 2008-12-18 14:00

Citat:

Originally posted by cryo@Dec 15 2008, 17:30
Vore intressant att veta om det här fungerar som en factoring tjänst enbart? Eller täcker de även förlorade kundfordringar som kreditor gör?

Betallösningar för e-handeln
SveaWebPay är lösningen för alla e-butiker som vill erbjuda sina kunder betalningsalternativet faktura och/eller delbetalning.

SveaWebPay integreras, på ett enkelt sätt, i er e-butik och påverkar inte befintliga flöden eller bakomliggande logistiksystem.

Om ni vill öka kassaflödet eller bli av med kreditrisken så kan ni belåna eller sälja, hela eller delar av er fakturastock.

daniel_ 2008-12-18 14:03

Citat:

Originally posted by ledstrom@Dec 17 2008, 10:01
Jag läste det här om dagen och bestämde mig för att skaffa dem Det går snabbt som sjutton, jag kommer nog vara igång lite senare idag med alltihop och då hade jag första samtalet i Måndags, APIet värker enkelt, webservice som man använder så det ska väl inte vara något större problem
Ända negativa var att växlen kopplade mig fel när jag ville prata med en säljare första gången
Dom krävde även att vi gick i borgen personligen för att vi leverar det varor vi utlovar på webshoppen.

Den erfarenheten har inte jag. Vi ringde för 2-3 veckor sedan och de skulle höra av sig vilket de inte gjort hittills. Man undrar ju om de vill ha några kunder eller ej.

ecstyle 2009-08-18 05:53

Bumpar denna tråd. Önskar fler synpunkter från användare av deras tjänst för alla använder väl inte kreditor?

Nicklas 2009-08-18 07:19

Vi kör SveaWebPay på en Prestashop lösning och det funkar riktigt bra, en bra konkurent till kreditor fast bättre skulle jag vilja påstå med tanke på Kreditors alla avgifter. De hade ingen startavgift, månadsavgift eller årsavgift när jag tecknade avtal med dem i början av året.

Edit: Blir kunden godkänd för att handla så köper Svea fakturan, jag har aldrig haft något strul i efterhand utan köper de en faktura så gör de, även kundtjänsten är grymt hjälpsam de få gångerna jag har ring dit för att makulera fakturor när kunden har ångrat sig.

tomas77 2009-08-18 19:29

Får hålla med Nicklas, har bara bra erfarenheter av dem. Har kört dem i ca 6 månader och det har flutit på smärtfritt.
Plus för bra service och assistans om man skulle ha några frågor.

evomedia 2009-09-09 11:42

Citat:

Ursprungligen postat av Nicklas (Inlägg 322898)
Vi kör SveaWebPay på en Prestashop lösning och det funkar riktigt bra, en bra konkurent till kreditor fast bättre skulle jag vilja påstå med tanke på Kreditors alla avgifter. De hade ingen startavgift, månadsavgift eller årsavgift när jag tecknade avtal med dem i början av året.

Edit: Blir kunden godkänd för att handla så köper Svea fakturan, jag har aldrig haft något strul i efterhand utan köper de en faktura så gör de, även kundtjänsten är grymt hjälpsam de få gångerna jag har ring dit för att makulera fakturor när kunden har ångrat sig.

Dom har ändrat lite känns det som
Prisuppgifter jag fick var

Faktura, Priser

• 10 dagars betalningsvillkor
• 2,95 % i transaktionsavgift
• 22 kr i administrationsavgift (kostnad ni får lägga på kund)
• Årsavgift 2 995 kr
• Inga fasta avgifter via en partner

Jag tycker dom var sämre än kreditor som gav mig

• 14 dagars betalningsvillkor
• 15.60 kr i administrationsavgift (kostnad ni får lägga på kund)
• Startavgift 2 995 kr

NuCo 2009-09-09 13:24

Citat:

Ursprungligen postat av evomedia (Inlägg 20321287)
Dom har ändrat lite känns det som
Prisuppgifter jag fick var

Faktura, Priser

• 10 dagars betalningsvillkor
• 22 kr i administrationsavgift (kostnad ni får lägga på kund)
• Årsavgift 2 995 kr
• Inga fasta avgifter via en partner

Jag tycker dom var sämre än kreditor som gav mig

• 14 dagars betalningsvillkor
• 15.60 kr i administrationsavgift (kostnad ni får lägga på kund)
• Startavgift 2 995 kr

Glöm inte lägga till månadsavgiften hos Kreditor på 299kr om jag minns rätt.. Tycker själv inte Kreditors skillnad i villkor är riktigt värd den extra månadsavgiften...

evomedia 2009-09-09 16:39

Månadavgift? Stod inget om det i avtalet stod såhär

Tjänst ------------------------- Startavgift ---------------------- Abonnemangsavgift
Fakturera mig + Konto ----- 2995 SEK exkl. moms ------- 0 SEK exkl. moms
Dela upp betalningen ------ 2995 SEK exkl. moms ------- 0 SEK exkl. moms

SweCat 2009-09-10 11:19

Med Kreditor kan du dela upp årsavgiften och välja att betala den som månadsavgift.
Även de har billigare årsavgift via sina partners.

Jag har provat bägge lösningarna och jag väljer utan tvekan Kreditor.

Nicklas 2009-09-10 12:53

Citat:

Ursprungligen postat av SweCat (Inlägg 20321421)
Med Kreditor kan du dela upp årsavgiften och välja att betala den som månadsavgift.
Även de har billigare årsavgift via sina partners.

Jag har provat bägge lösningarna och jag väljer utan tvekan Kreditor.

Du brukar lovorda Kreditor men jag har inte sett något som gör dem bättre mer än att de är dyrare. Kan du inte presentera varför de skulle vara bättre?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson