Citat:
Ursprungligen postat av oddholst
Citat:
Ursprungligen postat av jonasb76
Finns det ingen som har inbyggt 3G?
|
Jag vill ha support för CDMA2000/CDMA450 inbyggd i datorn. Det är det enda som har tillräcklig täckning när man åker bil, buss, tåg , båt etc i sverige. Det enda ställe det inte fungerar på alls är i tunnelbanan, tror jag... och i vissa fjälltrakter. Men å andra sidan fungerar ju inte UMTS tillförlitligt på motorvägarna, i skärgården eller på andra ställen utanför de stora tätorterna. Tyvärr. Visst, om man står stilla kanske det fungerar ganska bra men inte på så många ställen men rör man sig så suger UMTS rejält.
Mer riktigt mobilt bredband åt folket!
|
Det är väl bara ICE.NET som klara det med tanke på dom problem ICE har med delägare och annat, så kanske man skall vänta med CDMA450 / CDMA2000...
Tre 3G fungera allders utmärkt i tunnelbanan, fungera fint när man åker båt till mjöa, det fungera fint mellan Stockholm och Malmö ( Tåg och bil ). Tre 3g Fungera fint i Visby , dock lite pissig täckning när man åker i vilken utanför Nynäshamn med Gotlandsbåt. Men innan man kommer in i viken har man bra täcklning, dvs mellan Mellsten och någon annan landyta som jag inte kan namnet.
Fungera allders utmärkt när man åker bil från Stockholm och söderut..
Fungera fint i Vämdalen, dock lite dåligt täckning på vägen upp ditt.
3g fungera fint utanför Ö:arna utanför Sandhamn.
Det finns en vit fläck Söder om gullmansplan.
Det är där jag har testat i alla fall!!
|