WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   svenska webb (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=31743)

mynameisfredrik 2008-09-11 13:17

Hjälpte någon information Vikarien?
eller behöver du mer hjälp?

Decibel 2008-09-12 02:36

Hojta till om du vill att jag åker förbi och knackar på den sundsvallsadress som finns på bolaget, har en knapp halvmil dit.

Fast boxadress i solna, så frågan är ju vart dom verkligen finns.

pokerstjärna 2008-09-12 05:05

Min erfarenhet av Svenska Webb.

Min första kund som hade hosting hos Svenska Webb via Ace Online (skojföretaget) ville ha ett billigare webbhotell och en ny hemsida (självklart såg deras hemsida ut som ett fem minutersbygge, men det vet ni nog varför).

Kunden hade inte några ftp uppgifter så det blev för mig att kontakta ansvariga på Svenska Webb, började då med att skicka ett e-post, fick inget svar inom ett dygn så jag skickade ett till. två dygn gick och kunden ville ha upp sin nya hemsida på nya webbhotellet som jag rekomenderat där jag även erbjöd min kund ett årspris på cirka 400 kr (vad det kostar hos Svenska Webb + några kroner mer).

Jag börjar bli lite smått irriterad, eftersom jag inte får något svar från Svenska Webb så jag ringer på telefonnummer som står listad på deras hemsida, minns ej om det var 08 - 28 24 50 eller inte.

Jag: Hej, kan jag få tala med supporten snälla?
Hon: Vem?
Jag: Supporten
Hon: Vilken support?
Jag: För Svenska Webb?
Hon: För?
Jag: För Svensk Webb, Webbhotellet?!
Hon: Jaha okej, du har nämligen kommit till en växel, jag kopplar dig.
Jag: Tack..

Väntar 10 min * Väntar 20 min * väntar 30 min * väntar 60 min *
.... Inget svar.

Fortsatte att jobba med annat och ringde in igen.
Fick nu något direkt nummer, väntade 25 minuter och helt plötsligt när jag tror att de ska svara så säger en röst: Våra öppettider är..... :|

Fick tag på dem en vecka efter efter en stor hunt.
Supporten har urusel service, detta är inget företag som rekomenderas.

Vikarien 2008-09-12 11:11

borde inte iis.se ta bort dem ur sin lista ?

mynameisfredrik 2008-09-12 11:40

Citat:

Originally posted by Vikarien@Sep 12 2008, 11:11
borde inte iis.se ta bort dem ur sin lista ?

Om dom inte följer deras regler & krav så ja

kw_wasabi 2008-09-24 01:23

Jag kör Loopia och är väldigt nöjd, ser ingen anledning att spara några hundralappar per år genom att gambla med oseriösa lågbudgethotell. Är man dum och snål så får man skylla sig själv tycker jag.

Googla på det webbhotell du intresserat dig för och leta efter just den här typen av forumtrådar.

Oskar G 2008-09-25 13:21

Citat:

Ursprungligen postat av JonathanS
<!--QuoteBegin--svenskawebb.se[/i]
Verksamheten startade år 2001 och har sedan starten inte haft några driftstörningar och endast nöjda kunder.

Då finns det väl ingen anledning att flytta från dem? :rolleyes:
[/quote]
Med bara nöjda kunder så behöver man kanske inte vara kontaktbar ;)

loopy_ida 2008-11-12 14:48

Försöker få tag på dem nu för att en av våra lokalföreningar har använt dem förut och vill nu peka om en adress och avsluta kontot hos dem. Det är helt lönlöst. Jag har lagt in ärendet i deras ärendehanteringssystem men det verkar itne hjälpa.
Det verkar vara två anställda, en är tjänstledig och en svarar ALDRIG

loopy_ida 2008-11-17 10:35

Hej

Är det någon här som lyckats avsluta ett konto hos svenskawebb? Jag kommer inte i kontakt med dem. Jag har nu lyckats flytta all viktig info så det enda som är kvar är att avsluta kontot men de svarar varken på telefon, mail eller sitt kundsupportsystem.

Oskar G 2008-11-17 13:12

Citat:

Originally posted by loopy_ida@Nov 17 2008, 11:35
Hej

Är det någon här som lyckats avsluta ett konto hos svenskawebb? Jag kommer inte i kontakt med dem. Jag har nu lyckats flytta all viktig info så det enda som är kvar är att avsluta kontot men de svarar varken på telefon, mail eller sitt kundsupportsystem.

Skicka mail/pappersbrev där du skrifligen säger upp avtalet. Sen om de inte svarar eller inte bör inte ha någon betydelse.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson