![]() |
Efter lite efterforskningar kommer min Java-applet inte fungerar på Windows Vista (i alla fall inte i IE) på grund av hårdare säkerhetsregler. Jag vet inte om det känns så värt att avsluta programmet då...
Synd, jag som precis började bli klar för release (en trådningsbugg kvar som hänger programmet om man laddar om sidan). |
Citat:
Om man signerar koden borde det i alla fall fungera, kostar visserligen 1500:-/år men då kan ju användaren själv avgöra om han vill kosta på signeringen. Gör gärna klart programmet! |
Citat:
http://java.sun.com/javase/6/webnotes/#windowsvista Citat:
|
Citat:
Gör klart appen vettja! Det är verkligen inte mycket jobb om man kan bitarna och jag tror det finns ett stort sug efter en sådan produkt. Fixa en i ActiveX också och du skulle kunna börja sälja dom tillsammans för en hel del pengar. Vill du släppa det som öppen källkod så kan du kombinera med att kränga licensnyckel till en färdigsignerad version. Garanti och support kan man ju också ta betalt för. Utöka med drag-n-drop för uppladdning av filer och produkten/produkterna blir värda mycket. |
Jag är klar nu (tillräckligt klar för första lanseringen).
EVDown - Multifilnedladdning för din webbsida Min applet är offer för följande bugg: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=438803 Därför beter den sig underligt om man laddar om sidan i webbläsaren på Debian-system (och troligtvis andra GNU/Linux-distributioner). Det finns som tur är en fix med serversidespråk, som jag beskriver på sidan. Edit: Jag har bara testat i Debian, med Sun Java 1.6. Rapportera gärna buggar. |
zip-filer on the fly kostar inte mkt cputid om du sätter komprimeringsfaktorn till 0. Det blir ju bara en vanlig append av filerna i princip. Det kanske är en lösning att erbjuda användaren flera alternativ (ladda hem alla filerna en och en eller klicka här för att få dem i en zipfil).
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
@kullervo, okey, ett par gbs filer blir ju problem framförallt med att om du gör det i serverside-språket så behöver du mycket minne (iaf är phps implementation lite halvpissig ang. det där vill jag minnas). Tredje-parts-applikationlösningen är nog bäst då ändå. |
Citat:
Visst vore det korkat att skriva en applikation som behöver mycket minne för att bara skriva ut det man matar den med... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:55. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson